آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

شهر زردآلو کجای ایران است ؟

شهر زردآلو کجای ایران است ؟

زردآلو یک میوۀ هسته دار است که با نام آلوی ارمنی هم شناخته می شود.

به گزارش آب و غذا به نقل از دلگرام ، این میوۀ گرد و زرد، یک نسخۀ کوچک از هلو است ولی طعم تند و تیز آلوی بنفش را به ارث برده است. زردآلو بسیار مقوی است و از جمله خواص آن می توان به تقویت گوارش و سلامت چشم اشاره کرد.

مرند قطب تولید زردآلو، قیسی، برگه و لواشک در آذربایجان شرقی و کشور است.

مرند در 65 کیلومتری شهر تبریز واقع شده و یکی از شهرهای پرجمعیت استان آذربایجان شرقی است. این شهر پس از تبریز و مراغه، سومین شهر بزرگ استان به شمار می‌آید. موقعیت استراتژیک مرند در محور ارتباطی ایران با ترکیه و اروپا، اهمیت اقتصادی و تجاری آن را دوچندان کرده است. شهرستان مرند با جمعیتی بالغ بر 244 هزار نفر، نقشی اساسی در منطقه ایفا می‌کند.

شهرستان مرند از نظر تولید زردآلو در سطح استان مقام اول را به خود اختصاص داده است. حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در امر تولید و فرآوری زردآلو در این شهرستان مشغول به کار هستند.

پایتخت زردآلو ایران

شهر مرند، یکی از شهرهای بزرگ و مهم استان آذربایجان شرقی است که به واسطه باغات پربار و تولید سالانه 16000 تن زردآلو، به عنوان شهر زردآلو ایران شناخته می‌شود.مرند که شهر زردآلو ایران است یکی از شهرهای بزرگ و مهم استان آذربایجان شرقی، با قدمتی شش هزار ساله و تاریخی غنی، جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی فراوانی دارد.

مهم ترین محصولات این منطقه عبارتند از زردآلو ، بادام ، پسته و زعفران و همچنین سیب زنوز که یکی از شهرهای شهرتان مرند می باشد ، سیب زنوز با عطر خاص دارای برند جهانی می باشد.

شهرستان مرند با تولید سالانه 16000 تن زردآلو در 17 نوع بیشترین تولید زردآلو در استان را دارا می باشد .

از انواع ممتاز زردآلوی مرند می توان به زردآلوی عسگرآباد ، نصیری ، تبرزه ( قرمزی ، ساری ، قره ) ، اردوباد و شاهرودی اشاره کرد .

25 درصد زردآلوی مرند به شکل تازه خوری مصرف می شود و مابقی به شکل برگه زردآلو و قیسی خشک شده و همچنین فرآوری این میوه به بازار عرضه می شود .

بهترین زردآلوی ایران

طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی، شهرستان مرند با داشتن 9800 هکتار باغات میوه، سالانه بیش از 64000 تن انواع میوه تولید می‌کند. از مهم‌ترین محصولات این منطقه می‌توان به زردآلو، بادام، پسته و زعفران اشاره کرد. همچنین، سیب زنوز که از شهرهای شهرستان مرند است، به دلیل عطر خاص خود دارای برند جهانی است.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست