آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

شهرک گلخانه‌ای در تمام شهرستان‌های استان احداث شود

شهرک گلخانه‌ای در تمام شهرستان‌های استان احداث شود

آب و غذا

استاندار کرمانشاه با بیان مزیت‌های فراوان کشت گلخانه‌ای در ایجاد اشتغال و توسعه صادرات گفت: باید در تمام شهرستان‌های استان شهرک گلخانه‌ای ایجاد شود.

«بهمن امیری‌مقدم» در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: استان کرمانشاه در بحث توسعه کشت گلخانه ای عقب ماندگی های زیادی دارد که باید با یک برنامه ریزی مدون و دقیق نسبت به جبران این عقب ماندگی ها از سوی سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی اقدام شود.

وی با انتقاد از عدم توسعه کشت گلخانه و صدور مجوزهای بی ضابطه زیادی در این حوزه در گذشته افزود: از ۴۶۵ مجوز صادر شده برای احداث کشت گلخانه ای در استان حدود ۵۰ درصد آنها دارای انحراف است که این امر نشان دهنده نبود نظارت کافی در این بخش است.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید در اسرع وقت با ایجاد یک کارگروه، تمامی مجوزهای صادر شده را بررسی و با مشخص کردن تعداد مجوزهای انحرافی در صورت عدم اصلاح آن مجوزهای این دسته را باطل سازد.

امیری‌مقدم با تاکید بر توسعه کشت گلخانه‌ای در تمام شهرستان ها با شناسایی اراضی لازم برای ایجاد آن افزود: در کنار توسعه این حوزه در استان باید زمینه حضور دانش آموختگان رشته کشاورزی را نیز در این امر فراهم ساخته و از توان علمی شرکت های فناوری نیز بهره گرفت.

وی با تاکید بر تهیه و تدوین یک شیوه نامه منسجم در زمینه احداث گلخانه و صدور مجوزهای لازم برای آن یادآور شد: پس از واگذاری اراضی به متقاضیان، باید نظارت نیز کرد که روند احداث آنها انجام شود تا در صورت عدم اجرا اراضی آزاد و در اختیار متقاضیان دیگر قرار داده شود.

امیری مقدم با تاکید بر امر صادرات محصولات کشاورزی از استان اضافه کرد: مجوزهایی که در حوزه کشاورزی برای سرمایه گذاران صادر می شود به ویژه در امر گلخانه باید بحث صادرات نیز گنجانده شود تا در کنار تامین نیازهای داخل بخشی نیز به خارج از کشور صادر گردد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در سفر رییس جمهوری به کرمانشاه سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه کشاورزی مصوب شده است افزود: باید زیرساخت های لازم برای توسعه کشت گلخانه ای در استان فراهم شود./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست