آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

صادرات ۲۰۰ ماشین آبیاری از استان مرکزی

صادرات ۲۰۰ ماشین آبیاری از استان مرکزی

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری گفت: استان مرکزی در ساخت ماشین آلات آبیاری نوین از استان‌های پیشرو در کشور است و امسال ۲۰۰ ماشین آبیاری از یک شرکت تولیدی این استان صادر شده است.

به گزارش آب و غذا به نقل از ایرنا ، «فریبرز عباسی» در حاشیه بازدید از شرکت آبیاری ماشین پارس اراک که به همراه هیات اعزامی از جهاد کشاورزی کشور عراق صورت کرفت، در گفت و گو با ایرنا، افزود: ایران در زمینه آبیاری نوین پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و در این خصوص به خودکفایی رسیده‌ایم.

صادرات ماشین آلات آبیاری نوین و نیز دانش مهندسی این بخش به کشورهای همسایه به ویژه عراق انجام شده است.

در یک سال و نیم گذشته به صورت ریالی، ارزی و از نظر تعداد صادرات ماشین‌آلات و مهندسی آبیاری نوین به کشورهای همسایه یک برابر و نیم افزایش داشته‌ایم.

عباسی در خصوص ظرفیت استان مرکزی در این بخش تصریح کرد: این استان در زمینه تولید و فروش ماشین آلات آبیاری نوین از استان‌های پیشرو است و تاکنون صادرات مطلوبی از این استان به کشورهای دیگر صورت گرفته است.

امروز نیز به همراه هیات اعزامی از جهاد کشاورزی کشور عراق از شرکت آبیاری ماشین پارس اراک بازدید و به زودی تفاهم نامه بین وزارتخانه ایران و عراق امضا می‌شود.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست