آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

طرح اصلاح الگوی کشت نیازمند فرهنگ‌سازی است

طرح اصلاح الگوی کشت نیازمند فرهنگ‌سازی است

آب و غذا

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاح الگوی کشت را از جمله طرح‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: اجرای این طرح پیش از اقدامات قانونی نیازمند فرهنگ‌سازی است.

 «محمد رشیدی» در جلسه کارگروه کشاورزی استان که با حضور رییس، معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه برگزار شد با اشاره به نقش و اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد کشور، افزود: طرح امنیت غذایی از طرح‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است که در صورت تصویب کمک شایانی به اقتصاد کشور و بخش کشاورزی خواهد کرد.

وی سپس ضمن تاکید بر هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو برای پیشبرد برنامه های وزارت جهاد کشاورزی گفت: همکاری این ۲ وزارتخانه می تواند بسترهای اجرای اصلاح الگوی کشت را در کشور مهیا نماید.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با پرداختن به موضوع سامانه سردسیری و اهمیت آن در اقتصاد کشاورزی منطقه گفت: پیگیری های بسیاری برای اجرای سامانه سردسیری در حال انجام است و با توجه به اینکه سامانه سردسیری جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری است بر اجرا و عملیاتی شدن آن اصرار داریم.

وی آنگاه به موضوع تنظیم بازار و ضرورت توجه به این مقوله در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: در این خصوص پیشنهاداتی در خصوص تشکیل سازمان بازرگانی و یا وزارت بازرگانی در سطح مجلس مطرح است که امیدواریم با ساماندهی موضوع شاهد ثبات بیشتر بازار کالاهای کشاورزی باشیم.

رشیدی در پایان با پرداختن به مشکل اشتغال در کرمانشاه افزود: نیاز اصلی این استان اشتغال است و بخش کشاورزی می‌تواند در این راستا موثر باشد.

تشکیل این جلسه و بررسی مسایل و مشکلات حوزه کشاورزی و دامپروری و اتخاذ راهکارها و تصمیمات کارگروه به طور قطع در توسعه بخش کشاورزی موثر است.

«علی چاله‌چاله» سپس به برنامه های دولت در حوزه قانون انتزاع اشاره کرد و افزود: در زمان اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها خوشبختانه سازمان جهاد کشاورزی با تلاش‌ها و اقدامات برنامه محور به کنترل بازار کالاهای کشاورزی ورود کرد.

اختصاص سه هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور به کرمانشاه

وی همچنین به مصوبات سفر رییس جمهور و اختصاص سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی پرداخت و خواستار پیگیری ایشان در زمینه تخصیص‌ها شد.

اجرای الگوی کشت و مسایل مربوط به حوزه بازار دام و قیمت گوشت قرمز دیگر مباحثی بود که چاله چاله به آن‌ها پرداخت.

در این جلسه مدیران سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه و اعضاء این کارگروه هم به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای توسعه بخش کشاورزی و بیان مشکلات پیش روی پرداختند.

/ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست