آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

ظرفیت تولید تراکتور در کشور رو به افزایش است

ظرفیت تولید تراکتور در کشور رو به افزایش است

مدیرکل دفتر ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت تولید تراکتور از ۲۲ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۰ به ۳۲ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۱ رسید و تا پایان امسال به ۴۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

به گزارش آب و غذا به نقل از ایرنا ، ابوذر جمشیدوند در حاشیه نمایشگاه تخصصی کشاورزی ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: با افزایش ظرفیت تولید تراکتور در کشور یکی از مهمترین دغدغه های کشاورزان در این خصوص برطرف می شود.

با توجه به فعالیت قابل توجه شرکتهای دانش بنیان در کشور، چشم انداز روشنی در حوزه تجهیزات، ادوات و ماشین آلات کشاورزی دیده می شود.

بیش از ۹۰ درصد نیاز کشور در حوزه ماشین آلات، ادوات، تجهیزات و مکانیزاسیون کشاورزی از داخل تامین می‌ شود و با برنامه ریزی های صورت گرفته، امید است به زودی هیچگونه نیازی به خارج کشور در این بخش نداشته باشیم.

وی با اشاره به نمایشگاه مزبور گفت: نمایشگاه تخصصی کشاورزی ( ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون) مشهد یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های ماشین آلات و ادوات حوزه کشاورزی است و شرکت‌های زیادی توانمندی‌های خود را به خوبی ارایه دادند.

کشاورزی یکی از موضوعات مهم در کشور است که بر روی موضوع امنیت غذایی بسیار تاثیر می گذارد، نگاه بر این است که بتوانیم با این تجهیزات، ادوات و امکانات در حوزه کشاورزی و ماشین آلات، بهره‌وری را در حوزه های کشاورزی و تولید محصولاتمان افزایش دهیم.

در کنار تولید داخلی و استفاده کشاورزان از ماشین آلات، ادوات و تجهیزات این بخش، صادرات خوبی نیز در این بخش به کشورهای همسایه انجام می شود.

خوشبختانه کیفیت و قیمت تولیدات خوبه کشاورزی و ماشین آلات آن قابل دفاع است و در مباحثی چون تحویل به موقع ، کیفیت ، خدمات و قیمت،اقدامات خوبی انجام گرفته است.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست