آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ میلیون تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان وجود دارد

ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ میلیون تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان وجود دارد

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: این استان ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ میلیون عدد «تخم چشم‌زده» ماهی قزل‌آلا را دارد و قادر است بخش قابل توجهی از آن را صادر کند.

محمد رضا عباسی اظهارداشت: تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا به عنوان یک محصول راهبردی در تامین گوشت سفید به شمار می رود و در صورت حمایت می‌توان میزان قابل ملاحظه ای از آن را صادر کرد.

وی با بیان اینکه اصفهان توانایی راه اندازی مراکز مختلف محصولات آبزی را دارد، ادامه داد: این محصول در شهرستان فریدونشهر تولید می شود و قابلیت افزایش تعداد مجموعه‌های تولیدی در سایر مناطق را داریم.

با تلاش این شرکت متعلق به بخش خصوصی، اولین محموله تخم چشم زده تمام ماده به تعداد ۲۰۰ هزار قطعه به کشور تاجیکستان صادر کردیم.

با همت این مجموعه نمونه و حمایت سازمان شیلاتی کشور و استان، عملیات تکثیر و تولید تخم چشم زده تمام ماده با همکاری مراکز دانشگاهی حدود پنج سال قبل آغاز شد و اکنون در تمام فصول سال امکان تکثیر فراهم است.

به غیر از تاجیکستان، قادریم تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا را به دیگر کشورها نیز صادر کنیم و تا دایره مقاصد صادراتی ما و ارزآوری برای کشور افزایش یابد./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست