آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

عزم دولت برای رفع تداخل اراضی کشاورزی در کردستان

عزم دولت برای رفع تداخل اراضی کشاورزی در کردستان

آب و غذا

یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم در بخش کشاورزی رفع تداخلات اراضی کشاورزی است که براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری ۵۰ درصد اراضی کشاورزی کردستان رفع تداخل می شود.

رفع تداخلات اراضی به عبارتی اختلافات بین دولت و کشاورزان در مورد تداخل اراضی ملی، دولتی و مستثنیات یکی از مسائل مهم در حوزه مدیریت زمین کشور و به تبع استان کردستان به شمار می رود.

ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال ۱۳۹۴ به مساله رفع تداخلات اراضی اختصاص یافت و این نقطه عطفی برای حل این معضل چندین ساله بین کشاورزان و دولت بود.

وزیرجهاد کشاورزی دولت سیزدهم وعده داده است تا پایان سال ۱۴۰۲ رفع تداخلات اراضی در کشور به پایان برسد بنابراین این مساله به طور جدی‌تر در دستور کار روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

از سال ۱۳۹۴ طبق قانون سازمان‌های جهاد کشاورزی در استان‌ها مکلف به بررسی پلاک‌ها شدند تا اگر اراضی جزو مستثنیات مردم بوده و به اشتباه در زمان اصلاحات اراضی جزو اراضی ملی آورده شده به مردم بازگردانده شود. بعد از بررسی های انجام شده در کردستان یک هزار و ۶۷۲ پلاک مشمول رفع تداخلات اراضی شد که از این تعداد تاکنون ۳۳۳ پلاک رفع تداخل شده است.

هفتمین جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان کردستان با هدف بررسی و ارایه گزارش عملکرد اجرای ماده ۵۴ و کاداستر اراضی کشاورزی در استان و هم چنین بررسی پرونده های ارسال شده به دبیرخانه کمیسیون روز شنبه در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست