آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

عملیات اجرایی ۲ شهرک کشاورزی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

عملیات اجرایی ۲ شهرک کشاورزی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

عملیات اجرایی ۲ شهرک کشاورزی دام سبک روز شنبه در هفشجان و شهرکرد چهارمحال و بختیاری با حضور معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی آغاز شد.

به گزارش آب و غذا به نقل از مهر ، رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص شهرک کشاورزی دام سبک هفشجان گفت: این شهرک کشاورزی در مساحت ۳۰ هکتار و با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

حسین برزگر افزود: از این میزان اعتبار پیش‌بینی شده ۴۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌ها، ۷۰ میلیارد ریال هزینه زیرساخت و پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات است.

شهرک کشاورزی هفشجان چهارمحال و بختیاری ظرفیت ۱۸ هزار راس دام و ۱۸۰ واحد دامی دارد.

با راه‌اندازی شهرک کشاورزی دام سبک هفشجان زمینه ایجاد ۹۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم در استان فراهم می‌شود.

وی در خصوص شهرک کشاورزی دام سبک در شهرکرد نیز گفت: این شهرک کشاورزی در مساحت ۳۹ هکتار و با ۲۰۰ واحد دامداری و با ظرفیت ۲۰ هزار راس دام احداث می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اعتبار مورد نیاز برای احداث شهرک کشاورزی دام سبک را هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌ها، ۳۰ میلیارد ریال برای تامین هزینه زیرساخت و هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات است.

با راه اندازی این شهرک کشاورزی دام سبک در چهارمحال و بختیاری یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری به صورت مستقیم در استان ایجاد می‌شود.

برزگر حفظ تثبیت و ایجاد اشتغال در بخش دامپروری به علت مزیت‌های نسبی، تجمیع دام‌های پراکنده از سطح شهرها و رعایت مسایل زیست محیطی، ایجاد امید، رفع موانع تولید، تسهیل‌گری در حوزه دامپروری با گذشت ۲ دهه، جهش تولید، با جذب مشارکت مردمی، حفظ و یکپارچه سازی اراضی، کاهش هزینه‌های زیرساخت‌ها و تولید، کاهش بار مراتع و تکمیل زنجیره تولید را از مزایای احداث شهرک‌های کشاورزی دام سبک در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

محمد ابراهیم حسن نژاد معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی روز شنبه با هدف شرکت در آیین تجلیل از کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های کشاورزی به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

در چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته جهاد کشاورزی ۸۷ طرح بخش کشاورزی با چهار هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی هفت هزار و ۲۹۱ نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

از این تعداد ۸۲ طرح افتتاحی شامل ۵۲ طرح آب و خاک، ۱۶ طرح تولیدات گیاهی، هشت طرح تولیدات دامی، چهار طرح‌ شیلات و آبزیان و ۲ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی است و پنج طرح جدید نیز کلنگ‌زنی شد.

نظرات