آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

مشکلات کم‌آبی نخلستان‌های خوزستان برطرف شود

مشکلات کم‌آبی نخلستان‌های خوزستان برطرف شود

آب و غذا

یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تولید خرما در خوزستان تاثیر زیادی در رونق اقتصادی دارد و رفع مشکلات نخلداران از جمله کم آبی باید در اولویت دستگاه های اجرایی مربوطه باشد.

آیت‌اله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در همایش نخلداران جنوب غرب خوزستان که در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد افزود: تشکیل و فعال کردن کارگروه، ارایه تسهیلات ارزان قیمت، نرخ گذاری، فعالیت سردخانه‌ها و تعدیل حقابه نخلستان‌های برای حمایت از نخلداران بسیار ضروری است.

تحرک بازار فروش خرما نیازمند فعال شدن ظرفیت داخلی با ورود این محصول به سبدغذایی خانوارها است و رسانه ملی می‌‎تواند با فرهنگ‎‌سازی نسبت به ارزش غذایی محصول خرما میزان سرانه مصرف آن را در سطح کشور افزایش دهد زیرا خرما محصولی سلامت محور است که افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن از دیگر مزایای آن است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در چند سال اخیر نسبت به بحث خرما به عنوان یکی از محصولات مهم تولیدی استان خوزستان برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است.

باید برای خرید تضمینی خرما نیز با یک برنامه صحیح تصمیمی درست گرفته شود که موجب خدشه به بازار آن نشود و نخلداران بتوانند از دسترنج خود سود ببرند.

از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت‌های صمت و جهاد کشاورزی انتظار می‌رود با استقرار رایزن اقتصادی در بازارهای هدف شرایط را برای صادرات خرمای خوزستان تسهیل کنند./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست