آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

مطالبات گندمکاران استان اردبیل بزودی پرداخت می‌شود

مطالبات گندمکاران استان اردبیل بزودی پرداخت می‌شود

آب و غذا

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده مطالبات گندمکاران این استان بزودی پرداخت می‌شود.

علی نوبخت اظهار کرد: پیگیری‌های لازم برای پرداخت مطالبات گندم کاران انجام شده است و کشاورزان استان اردبیل هیچ نگرانی درباره به تعویق افتادن پرداخت بهای گندم نداشته باشند.

از ۲۶هزار و ۱۸۰میلیارد ریال خرید تضمینی گندم تاکنون ۱۷هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به گندمکاران استان پرداخت شده است.

 بر این اساس و طبق اظهارات نوبخت هشت هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان اردبیل هنوز پرداخت نشده است

از ۱۷ خرداد ماه خرید گندم از کشاورزان در مراکز خرید استان شروع شده و تاکنون ۲۲۷ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی درباره اعلام قیمت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: خرید تضمینی گندم طبق تعرفه قبلی صورت می‌گیرد و اعلام قیمت جدید شامل حال گندم کاران نمی‌شود و همچنان مثل تعرفه قبلی، گندم تولیدی کشاورزان با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید هر کیلو به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برای هرکیلو مبلغ یک هزار تومان هم به عنوان تشویقی به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

بهای گندم خریداری شده کشاورزان از سه محل هدفمندی یارانه، بودجه و شرکت خدمات بازرگانی قابل پرداخت است که در استان اردبیل از این سه محل در مجموع۷۵۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان استان پرداخت می‌شود.

نوبخت با اشاره به فعالیت ۴۴ مرکز خرید گندم در استان گفت: این مراکز شامل مراکز خرید ملکی، سیلوهای بخش خصوصی و مباشر جهت خرید محصول گندم در استان اردبیل است که از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز و آماده شده است.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل از توزیع کالاهای اساسی در استان  خبر داد و گفت: بیش از ۶هزار و ۵۹۸ تن انواع کالاهای اساسی شامل برنج، شکر با هماهنگی کارگروه تنظیم بازار در این استان توزیع شده است.

نوبخت درباره تامین و توزیع کالاهای اساسی برای ایام محرم و اربعین حسینی افزود: در این ایام بیش از ۳هزار و ۲۹۸تن شکر سفید وبیش از۳هزار و۳۰۰ تن برنج(هندی،پاکستانی،تایلندی) در سطح استان توزیع شده است./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست