آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

پیشرفت ۴۷ درصدی پروژه‌های آب و خاک مصوبات دولت در خراسان شمالی

پیشرفت ۴۷ درصدی پروژه‌های آب و خاک مصوبات دولت در خراسان شمالی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از پیشرفت ۴۷ درصدی پروژه های آب و خاک مصوبات سفر ریاست جمهوری شهید در این استان خبر داد.

به گزارش آب و غذا به نقل از ایسنا ، علی بهنام‌فر با اشاره به اینکه در سفر اعضای دولت سیزدهم به خراسان شمالی ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی مصوب شد، اظهار کرد: از این میزان ۴۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است. این اعتبارات در زمینه‌های آب و خاک از جمله ایجاد سامانه‌های آبیاری نوین، احیای قنات‌ها، آبخوان‌داری و آبخیزداری، امور دام، مرغ و طیور، نوغان‌داری، زراعت، باغبانی و سایر موارد هزینه می‌شود.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی قنوات (۲۱۰ کیلومتر) از جمله طرح‌هایی است که در سفر رئیس جمهور شهید به استان مصوب شد و از مجموع این میزان، ۷۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ، ۱۰۰ میلیارد تومان از محل وزارت جهاد کشاورزی و ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی است که در مجموع بیش از۲۵ درصد منابع اختصاص داده و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ میلیارد تومان برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری این استان از محل سفر مصوب شد، افزود: از مجموع این میزان ۱۵۰ میلیارد تومان از محل سازمان برنامه و بودجه کشور، ۱۵۰ میلیارد تومان از محل وزارت جهاد کشاورزی و ۵۰ میلیارد تومان از محل استانی است که در مجموع تاکنون ۲۴ درصد از این بند تخصیص یافته و جذب شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های کوچک تامین آب (انتقال آب با لوله و جاده بین مزارع) از دیگر طرح‌هاست که ۱۰۰ درصد جذب شده است.

۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای انتقال آب در راستای توسعه باغات در اراضی شیبدار اختصاص یافت که ۳۰۰۰ هکتار باید اجرایی شود که به ترتیب مبلغ پنج میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، ۷۵ میلیارد تومان توسط وزارت جهاد کشاورزی و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان توسط منابع استان است.

اختصاص مبلغ ۸۰ میلیارد تومان نیز برای مطالعه و ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی اختصاص یافت که از این میزان، ۴۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ۴۰ میلیارد تومان توسط وزارت جهاد کشاورزی مصوب شد.

اختصاص ۹۵ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت و توسعه کشت گیاهان دارویی و توسعه باغ‌ها در اراضی شیبدار استان از دیگر مصوبات این سفر بوده است.

بهنام‌فر با بیان اینکه ۴۵ میلیارد تومان برای احیا، اصلاح و نوسازی باغ‌های استان از محل سفر اختصاص یافت، افزود: اختصاص دو میلیارد تومان برای پیشگیری و مبارزه با آفات عمومی و همگانی و قرنطینه‌ای توسط منابع استانی از دیگر مصوبات بوده که تاکنون ۱۰۰ درصد جذب شده است.

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت و توسعه نوغانداری در استان توسط منابع استان، اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای پرورش اسب، صدور مجوز صادرات اسب از پایانه صادراتی گمرک استان، اختصاص چهار میلیارد تومان برای تکمیل مطالعات آبزی‌پروری از محل منابع استان و اختصاص ۹ میلیارد تومان برای مطالعه و ایجاد تاسیسات پشتیبانی پرورش ماهی در قفس پشت سدهای کشاورزی از دیگر پروژه‌های سفر دولت سیزدهم به این استان بوده که تاکنون اجرایی شده است.

نظرات