آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

چهارمین مزرعه گردشگری استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

چهارمین مزرعه گردشگری استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری، مزرعه گردشگری اردیبهشت، به‌عنوان چهارمین مزرعه گردشگری در استان افتتاح شد.

به گزارش آب و غذا به نقل از میراث آریا ، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: مجموعه گردشگری اردیبهشت جزو مجموعه‌های تبدیلی است که قبلا باغات میوه و کشاورزی بوده این مجموعه گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به مزرعه گردشگری تبدیل شد.

محمود مرادی نراقی افزود: موافقت اصولی این مجموعه به عنوان چهارمین مزرعه گردشگری دارای مجوز در سطح استان صادر شده است و این مجموعه به مساحت ۸ هکتار در فضایی مناسب و پوشیده از درختان در روستای انجدان شهرستان اراک واقع شده و حجم اشتغالزایی فعلی آن بیش از ۴ نفر به صورت مستقیم است.

در این مجموعه قسمت‌های مختلف شامل پذیرایی با غذاهای محلی و دم نوشخانه و چای خانه، محل گردشگری کودک، استخر و کتابخانه وجود دارد که گردشگران می‌توانند لذت برداشت محصولات در مزرعه را شخصا از نزدیک تجربه کنند.

یکی از اولویت‌های مهم در ایجاد مزرعه گردشگری کشاورزی آشنایی عملی عموم مردم با تولیدات کشاورزی است و  پروژه مزرعه گردشگری اردیبهشت می‌تواند به عنوان یک پروژه پایلوت در سطح استان و یا کشور معرفی شود.

مرادی نراقی با تاکید بر اینکه گردشگری کشاورزی، روشی کارآمد برای درآمدزایی زودبازده در روستاهاست، افزود: در این راستا روستاییان به دنبال منافع اقتصادی و مسافران و گردشگران به دنبال کسب آرامش به دور از هیاهوی شهری هستند.

او توسعه تأسیسات گردشگری با مشارکت مردم را از سیاست‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان دانست و تصریح کرد: گردشگری یکی از راه‌های ارزان‌قیمت و پرسود برای توسعه پایدار استان می‌تواند باشد.

نظرات