آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

کاهش ۵۰ درصدی تعهدات ارزی برای صادرات مرکبات و برنج مازندران اجرایی شد

کاهش ۵۰ درصدی تعهدات ارزی برای صادرات مرکبات و برنج مازندران اجرایی شد

آب و غذا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: تعهدات ارزی برای رونق بازار فروش و صادرات محصولات کشاورزی از جمله برنج و مرکبات تا ۵۰ درصد کاهش یافت.

حسن خیریانپور افزود: استانداری و جهاد کشاورزی مازندران برای حمایت از صادرات مرکبات و برنج در شرایط کنونی ۵۰ درصد تعهد ارزی را در ستاد تنظیم بازار کاهش دادند تا صادرکنندگان با انگیزه بیشتری در این حوزه گام بردارند.

در کنار کاهش تعهدات ارزی، خرید تضمینی برنج و مرکبات با همراهی شرکت‌های تعاون روستایی در دستور کار است تا با اجرای این طرح برای فروش این محصولات کشاورزی استان اقدامات جدی تری صورت گیرد.

معافیت۵۰ درصدی تعرفه تعهدات ارزی برای صادرات مرکبات و برنج ویژه صادرکنندگان در پی سفر بیست و هشتم مهر ماه گذشته وزیر جهاد کشاورزی به مازندران در جهت حمایت از تولید کنندگان در ستاد تنظیم بازار تصویب شد.

دولت برای تامین بازار فروش برنج شالیکاران برنامه جدی دارد چراکه در آذرماه ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد برنج تولیدی سال از استان خارج شده بود ،اما این رقم اکنون به ۳۰ درصد هم نمی‌رسد.

خیریانپور با بیان این که، در بحث خرید مرکبات هم مشکلاتی در استان وجود دارد که باید در سطح ملی برای گره گشایی از مشکلات اقدام شود، گفت: اکنون صادرات کنندگان کیوی استان هم حاضر به صادر کردن کیوی به کشور هند نیستند چراکه سال گذشته به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد صادرکنندگان کیوی را از کشاورز حدود ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان خریدند اما در نهایت به دلیل انجام نشدن صادرات حدود سه هزار تومان به واحدهای فرآوری فروختند./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست