آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

کشاورزی دانش بنیان اولویت کشور است

کشاورزی دانش بنیان اولویت کشور است

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران گفت: ۸۰۰ هکتار اراضی این مرکز سند تک برگ دریافت کرده است و نیاز است چشم به اراضی تحقیقاتی، تمایل به تصرف آن‌ها و توسعه شهری در این مناطق از بین برود.

عباس صلاحی اردکانی در نشست خبری در حاشیه بازدید از بخش‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران بیان کرد: اهداف ما پژوهش و فناوری، حفظ ذخایر ژنتیکی ، اصلاح بذر و … است.

معرفی ارقام موردنیاز گندم، جو، کلزا و گلرنگ در سطح ملی و استانی جهت کشت در مناطق معتدل و نیمه‌خشک کشور از اقدامات مهم مرکز است.

در حوزه‌های مختلف کشاورزی و زراعت احصا نیاز می‌شود و بر اساس آن به سربازان نظام‌وظیفه آموزش داده می‌شود. و پس از پایش دریافتیم ۱۷ تا ۱۸ درصد از سربازان به سمت اشتغال در بخش کشاورزی جذب‌شده‌اند.

ما نیاز به دانش بومی داریم و بر این اساس هنرستان کشاورزی ایجاد شد و دانش‌آموز زمانی که وارد این هنرستان می‌شوند در دو رشته تولید و پرورش گیاهان جالیزی و تولید گیاهان دارویی آموزش می‌بیند. در این هنرستان ما مهندس کشاورزی نمی‌خواهیم بلکه مهندس کشاورز می‌خواهیم که نیرو متخصص باشد.

وی بابیان اینکه در سال 1401-1400 رتبه ۱ کشوری در حوزه آموزش را داشته‌ایم، گفت: همچنین در سال ۱۴۰۱، ۱۴ میلیارد تومان درآمد فروش تحقیقات و اقدامات تحقیقاتی مرکز استان تهران بوده است.

۸۰۰ هکتار اراضی این مرکز سند تک‌برگ دریافت کرده است و نیاز است چشم به اراضی تحقیقاتی، تمایل به تصرف آن‌ها و توسعه شهری در این مناطق از بین برود.

صلاحی اردکانی با اشاره به فعالیت‌های دانش‌بنیان مرکز گفت: ما با بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان قرارداد داریم و یکی از اهداف مهم ما ارتباط بادانش بنیان و ایجاد مرکز رشد است. زیرا تحقیقات، آموزش و ترویج سه‌پایه اصلی توسعه در بخش کشاورزی هستند که نیاز به اهمیت بیشتر دارد./ایانا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست