آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی با قیمت ارز نیما توزیع می شود

۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی با قیمت ارز نیما توزیع می شود

آب و غذا

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی در سامانه بازارگاه  با نرخ ارز نیما بارگذاری کرده است.

حسین دماوندی نژاد اظهار داشت: این امر موجب تسهیل و تسریع در خرید و فروش نهاده های دامی و ساماندهی به بازار خرید و فروش نهاده های دامی می شود.

وزارت جهاد کشاورزی با هدف ارائه خدمات غیر حضوری به تولید کنندگان و مصرف کنندگان نهاده های دامی و رفع مشکلات مربوطه، سعی در الکترونیکی کردن بازار خرید و فروش نهاده های دامی کرده است؛ به همین منظور، سامانه ای به نام سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی sps.bki.ir، راه اندازی شده است تا تمامی تولید کنندگان و مصرف کنندگان نهاده های دامی بتوانند با سهولت بیشتری اقدام به خرید و فروش نهاده های دامی کردند.

 معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی بر عزم راسخ این وزارتخانه برای اجرای تولید قراردادی گوشت قرمز در سطح تمامی استان ها تاکید کرد و اظهار داشت: سالانه ۹۰۰ هزار تن این ماده پروتئینی در کشور تولید می‌شود که این میزان در سال جاری به یک میلیون و ۲۰ هزار تن می رسد.

وی به مجموعه فعالیت های طراحی شده در خصوص محصولات پروتئینی اشاره و تصریح کرد: در این راستا تولید گوشت قرمز در چهار منطقه اجرا می شود که نخستین منطقه آن در خراسان رضوی است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح توانسته ایم قطب شمال و شمال شرق کشور را فعال کنیم افزود: در این قطب هفت استان حضور دارند که سعی داریم دام موجود را تحت پوشش قرار دهیم و بر اساس قراردادهای منعقد شده دام سبک و سنگین، کمک های دولتی به تولید کنندگان صورت گیرد تا در زمان مناسب روانه بازار شود و در تنظیم بازار و کنترل قیمت نقش داشته باشند.

ایجاد کشتارگاه صنعتی دام و صنایع دامی شیروان یک برنامه جامعی برای تامین گوشت قرمز شمال شرق کشور است.

این طرح به لحاظ فنی یک پالایشگاه تلقی می شود زیرا که مجموعه خروجی آن کالاهای باارزش افزوده خواهد بود و همچنین شرایط برای ایجاد حلقه های تکمیلی زنجیره  گوشت قرمز در این استان فراهم است و سرمایه گذار می تواند در صلاح نژاد دام های منطقه نیز دخالت مستقیم داشته باشد.

با افتتاح این طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در این شرکت پایه گذاری می شود و با کمک و حمایت های دولت از سرمایه گذار یکی از بزرگترین زنجیره تولید گوشت قرمز در شمال شرق کشور به نام خراسان شمالی اعلام خواهد شد./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست