آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

۳ رویداد برای ۳ محصول کشاورزی در زنجان برگزار می شود

۳ رویداد برای ۳ محصول کشاورزی در زنجان برگزار می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان گفت: ۳ رویداد عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از جمله گیلاس شیت طارم، زردآلو ی ماهنشان و زیتون طارم با رویکرد نوآورانه در زنجان برگزار می‌شود.

مرتضی شهامی در جلسه هماهنگی برگزاری سه رویدادهای گیلاس شیت و زردآلوی ماهنشان و نیز رویداد کشوری زیتون طارم به اهمیت برگزاری این رویدادها اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌انداری این مرکز و مراکز مشابه در سطح استان باید تقویت شوند و حضور فعالان و علاقمندان برای فعالیت در این مراکز باید پر رنگ شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با بیان اینکه یکی از اهداف مهم ما باید این باشد که یک مرکز الگویی را راه‌اندازی کنیم که شبیه این مرکز در بین مراکز اقتصادی در سطح استان تکثیر شود، گفت: همچنین برخی از مدیران صنعتی را هم باید مجاب کرد تا آنها هم چنین رویدادهای را برای محصولات صنعتی خود برگزار کنند.

برگزاری چنین رویدادهای را باید غنیمت شمرد و یقیناً نتیجه مطلوب‌تری را خواهیم دید به شرطی که رویداد را باکیفیت‌تر و برنامه‌ریزی شده برگزار کرد.

در ادامه این جلسه رییس مرکز نوآوری هاب صادراتی محصولات کشاورزی شمالغرب کشور با اشاره به اینکه برگزاری چنین رویداهای یک کار جمعی را می‌طلبد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های این ۳ رویداد تحت عنوان گیلاس شیت، زردآلوی ماهنشان و زیتون طارم برای سال ۱۴۰۲ انجام شده است و در زمان برداشت این محصولات برگزار خواهد شد.

مهدی شجاعی، با اشاره به محل برگزاری این رویدادها گفت: این ۳ رویداد در پایانه صاداراتی میوه و تره‌بار شمالغرب کشور برگزار خواهد.

این رویداد در ۶ محور از جمله انتخاب محصول برتر، سخنرانی‌های علمی، فروش مستقیم و محصول فرآوری شده و … برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست مدیرعامل پایه صادراتی استان زنجان در رابطه با این رویداد گفت: برای استقرار غرفه‌ها در این ۳ رویداد از کشاورزان هزینه‌ای دریافت نخواهد شد.

کشاورزان برای حضور در این رویدادها برای عرضه محصولات خود می‌توانند با مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی معرفی‌نامه دریافت کرده و در این رویداد حضور یابند.

مدیر عامل پایانه صادراتی استان زنجان در ادامه از راه اندازی پنجشنبه بازار میوه و تربار در زنجان خبر داد و گفت: اگر شهرداری موافقت کند در روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ قصد داریم بازار میوه و تره‌بار در زنجان راه‌اندازی کنیم تا مردم به طور مستقیم و با قیمت مناسب بتوانند محصولات مد نظر خودشان را خریداری کنند./مهر

1 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست