آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

۴۰۰ هکتار از باغات روستای «کرم بست» کرمانشاه نیازمند آبرسانی فوری است

۴۰۰ هکتار از باغات روستای «کرم بست» کرمانشاه نیازمند آبرسانی فوری است

آب و غذا

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اعلام اینکه ۴۰۰ هکتار از باغات روستای «کرم‌بست» این شهرستان نیازمند اقدام فوری در زمینه آب‌رسانی است، گفت: نجات این باغات کار بزرگی خواهد بود و براساس بررسی کارشناس‌ها چند راهکار کوتاه‌مدت و بلندمدت در این زمینه پیشنهاد شده است.

«ابراهیم رحیمی‌زنگنه» در جلسه شورای اداری بخش بیلوار از توابع شهرستان کرمانشاه افزود: بیلوار یکی از بخش‌های شهرستان کرمانشاه با ویژگی‌هایی روستاهای پرجمعیت و محصولات باغی است.

وی با بیان اینکه بخش بیلوار با مشکل کمبود آب در بخش خانگی و کشاورزی روبروست بیان کرد: تنش آبی در کل شهرستان کرمانشاه وجود دارد که در بخش بیلوار تعداد روستاهای نیازمند آب‌رسانی سیار کمتر از سایر بخش‌ها است ولی باغات این منطقه نیازمند کمک هستند.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه خشکسالی اخیر در دهه‌های گذشته وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم منابع آبی را به باغ‌های کرم بست برسانیم آبرسانی سیار، اجرای خطوط آبرسانی و ساخت آب بند باران مطرح است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بخش بیلوار روستاهای پرجمعیت است، گفت: برای حفظ جمعیت روستایی در این بخش باید خدمات بهتری به روستاییان ارایه شود که در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کرمانشاه از بخشداران برای تخصیص بودجه نظرخواهی شد.

بخش‌های روستایی در کمیته برنامه ریزی شهرستان کرمانشاه بیشتر از گذشته دیده شد ولی اعتقاد دارم که اختصاص ردیف‌های بودجه مرحله اول است و در مرحله بعدی باید برای دریافت بودجه پیگیری‌های بسیاری انجام داد و تجربه ثابت کرده بخش مهم کار پیگیری است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش بیلوار اختصاص خواهد یافت، افزود: این اعتبار براساس بودجه بخش بیلوار در کمیته برنامه‌ریزی، به اضافه اعتبارات سفر ریاست جمهوری و اعتبارات روستایی که امیدواریم بسیاری از مشکلات این بخش با تخصیص بودجه برطرف شود.

وی با بیان اینکه شهر قلعه در مرکز بخش بیلوار از زمان تبدیل به شهر در چهار سال گذشته تاکنون پیشرفت کرده است، افزود: بخشی از مشکلات این شهر مربوط به عدم استقرار ادارات است و چنانچه ادارات در بخش‌ها حاضر باشند، اهالی مجبور به سفر به مرکز شهرستان نیستند و استقرار ۲ نفر در یک اداره در مرکز بخش بسیار بهتر از سفر چند هزار نفر به مرکز شهرستان برای پیگیری کارها است.

در این جلسه موضوعاتی همچون بهسازی جاده‌های بخش بیلوار، تجهیز مدارس، عدم فعالیت مرکز بهداشت در شب‌ها، نبود داروخانه در شهر قلعه، فاضلاب شهر قلعه، تکمیل پروژه‌های گازرسانی، افزایش سرانه فضای ورزشی در بخش بیلوار و رفع مشکل قطعی برق مطرح شد که فرماندار کرمانشاه از پیگیری این موضوعات خبر داد./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست