آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

۵۶ پرونده تخلف نانوایی‌های خراسان شمالی رسیدگی شد

۵۶ پرونده تخلف نانوایی‌های خراسان شمالی رسیدگی شد

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و  تجارت خراسان‌شمالی گفت: ۵۶ فقره پرونده تخلف برای نانوایی‌های متخلف استان در نیمه نخست امسال تشکیل شد.

به گزارش آب و غذا به نقل از ایسنا ، محمد علی نیا اظهار کرد: ۵۶ عنوان تخلف از نانوایی های استان در این مدت کشف و شناسایی شد که عمده تخلف ها کم فروشی و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی بوده است.

وی ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده را برای نانوایی های متخلف استان در نیمه نخست امسال یک میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: تخلفات نانوایی ها بر اساس گشت‌های دوره‌ای و با استفاده از سامانه خبری ۱۲۴ در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

گران‌فروشی، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد، رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت نکردن ساعات پخت نان، تعطیلی‌های خودسرانه نانوایی‌ها، خام‌فروشی آرد، تراکنش‌های نامتعارف، فروش پلاستیک نان به‌ اجبار و در مجموع رعایت نکردن تکالیف صنف نانوایان موضوع دستور کار معاونت بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلف در نانوایی ها آن را با سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

نظرات