آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

۶۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان سمنان خریداری شد

۶۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان سمنان خریداری شد

مدیرکل غله و بازرگانی استان سمنان از خرید تضمینی ۶۲ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: میزان تولید گندم سال جاری بیش از سال قبل است.

عبدالرحیم تحصیلی ضمن بیان اینکه روند خرید تضمینی گندم در برخی نقاط استان سمنان همچنان ادامه دارد، ابراز کرد: با توجه به اینکه شرایط برداشت گندم در استان منطبق بر اقلیم است، کار برداشت و خرید تضمینی گندم در غرب و مرکز استان به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه نواحی در کالپوش و شمال شاهرود و دامغان مانند تاش، مجن، حسین آباد و … آخرین نقاطی هستند که خرید تضمینی گندم در آنها انجام می‌شود، افزود: کشاورزان استقبال خوبی از طرح خرید تضمینی کردند.

مدیرکل غله و بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه ۶۲ هزار تن گندم تاکنون از کشاورزان استان خریداری شده است، گفت: میزان تولید گندم امسال بیش از سال قبل است.

تحصیلی با بیان اینکه چهار مرکز خرید گندم تضمینی در کالپوش میامی وجود دارد، گفت: ۱۶ هزار تن معادل ۲۳ درصد کل گندم خریداری تضمینی شده استان سمنان در بخش کالپوش تأمین شده که نشان از ظرفیت خوب گندم کاری در این منطقه دارد.

تا این لحظه حدود ۶۳ درصد از مطالبات کشاورزان استان سمنان پرداخت شده و به محض تأمین نقدینگی توسط دولت، مابقی طلب گندم کاران نیز پرداخت می‌شود./مهر

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست