آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

۹۰ حلقه چاه آب کشاورزی غیرمجاز در استان مرکزی مسدود شد

۹۰ حلقه چاه آب کشاورزی غیرمجاز در استان مرکزی مسدود شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: ۹۰ حلقه چاه آب کشاورزی غیرمجاز در این استان از مدار مصرف خارج و سه و هشت دهم میلیون مترمکعب در منابع آبی زیرزمینی صرفه‌جویی شد.

به گزارش آب و غذا به نقل از ایرنا ،«محمود قدبیگی» افزود: از سال ۱۳۹۵ تاکنون، ۲ هزار حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در این استان مسدود شده است.

با اقدامات انجام شده ۲۳۰ حلقه چاه دیگر باقی است که با تدابیر اتخاذ شده این تعداد نیز از مدار خارج و منابع آبی زیرزمینی در منطقه افزایش می‌یابد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی با بیان اینکه، اراک، ساوه و شازند بیشترین تعداد چاه‌های غیرمجاز را دارند، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای مسدود شدن این تعداد چاه به تفکیک در شهرستان‌های استان انجام شده است.

قدبیگی، درباره وضعیت کنتورهای هوشمند کشاورزی نیز گفت: نصب ۷۰۰ کنتور هوشمند در استان مرکزی هدفگذاری شده که تاکنون ۳۵۳ دستگاه نصب و ۲۶ میلیون مترمکعب صرفه جویی در استان به ثبت رسیده است.

آب مورد نیاز استان مرکزی از ۷۲۶ حلقه چاه، ۴۲ رشته چشمه و ۲۶ رشته قنات تامین می‌شود و در بخش شهری ۳۳۷ هزار مشترک و در روستاها ۱۶۹ هزار مشترک وجود دارد.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست