آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

بذر محصولات استراتژیک در کشت و صنعت مغان تولید می‌شود

بذر محصولات استراتژیک در کشت و صنعت مغان تولید می‌شود

رئیس هیت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از مذاکرات با موسسه گوهی بذر برای تولید چندین بذر استراتژیک در این شرکت خبر داد و گفت: مراحل مطالعاتی تولید بذور استراتژیک به‌زودی در این شرکت آغاز خواهد شد.

نایبعلی رحیمی اظهار کرد: کشت و صنعت مغان به‌عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی استان، کشت محصولات جدید و تامین بذور مورد نیاز کشور را مورد توجه قرار داده و اقداماتی در این زمینه انجام داده است.

در همین راستا مذاکراتی با موسسه گواهی بذر برای تولید چندین بذر از جمله بذور چغندر قند، یونجه و ذرت انجام شده و به‌زودی مراحل مطالعاتی و عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد.

تولید بذور محصولات استراتژیک ضمن تامین نیاز استان و کشور از واردات بذور و خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

این طرح علاوه بر استقلال و خودکفایی در تولید بذر مورد نیاز کشور در افزایش درآمدهای شرکت، صادرات و ارز آوری بسیار موثر خواهد بود و مدیریت جدید شرکت با توجه به اهمیت این موضوع، اقدامات عملی را در این باره در دستور کار قرار داده است.

رئیس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان همچنین با اشاره به ضرورت ارتباط بنگاه‌های اقتصادی استان با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی گفت: کشت و صنعت مغان به نوبه خود تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی را در اولویت قرار داده و مصمم هستیم از تجربیات استادان و پژوهشگران دانشگاهی در اجرای طرح‌های کشاورزی و پژوهشی استفاده کنیم./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست