آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

گلایه وزیر جهاد کشاورزی از بخش تحقیقات

گلایه وزیر جهاد کشاورزی از بخش تحقیقات

وزیر جهاد کشاورزی تاثیرگذار نبودن و خروجی نه چندان چشمگیر دستاوردهای پژوهشی را یکی از مهم‌ترین مشکلات در مسیر دانش بنیان کردن کشاورزی دانست.

به گزارش آب و غذا به نقل از مهر ، غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی در جمع اعضای خانه کشاورز با گلایه از کندی نفوذ دانش در بخش تولیدات کشاورزی، حضور میدانی مروجان در روستاها و مزارع را ضروری خواند و گفت: ما در عمل می‌بینیم که خروجی کار بخش تحقیقات متناسب با داشته‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) چندان مطلوب نیست و این امر نشان می‌دهد که در این زمینه اشکالاتی وجود دارد.

وی با اشاره به عملکرد و تجارب موفق بخش خصوصی در استفاده از روش‌های نوین و فناورانه برای بهینه سازی تولیدات کشاورزی، تصریح کرد: وقتی شرکت‌های دانش بنیان یا فعالان بخش خصوصی با سرعت در این مسیر پیش می‌روند و موفق می‌شوند، مشخص است که جایی از کار بخش تحقیقات و ترویج ما مشکل دارد که با این همه سابقه، نیروی انسانی و امکانات نتوانسته به اهداف مطلوب و مورد نظر دست یابد.

وزیر جهاد کشاورزی موفقیت‌های بخش خصوصی در بهینه سازی مصرف آب در خوزستان را نمونه‌ای از عملکرد مطلوب در مسیر کشاورزی دانش بنیان دانست و گفت: لازم است که در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

نظرات