آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

افزایش صادرات لبنیات به ۲.۷ میلیارد دلار با ایجاد پالایشگاه شیر

افزایش صادرات لبنیات به ۲.۷ میلیارد دلار با ایجاد پالایشگاه شیر

 

عضو هیات مدیره انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه اقتصاد دستوری عامل اصلی توزیع رانت است، گفت: ارزآوری محصولات لبنی با ایجاد پالایشگاه شیر به ۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار می رسد.

«غلامعلی سلیمانی» افزود: اگر بخواهیم فرمایشات مقام معظم رهبری را اجرا کنیم تا با تولید دانشی بتوانیم محصولات را صادر و مانع واردات شویم، نیاز به آموزش داریم.

با قوانین موجود نمی‌توان بدرستی تولید و صادرات کرد، چراکه نیازمند وزیر صادرات هستیم.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع لبنی با تاکید بر داشتن وزارت بارزگانی در راستای توسعه صادرات، گفت: اگر صادرات و ارزآوری مهم است، وزارتخانه نیاز به یک سازمانی دارد که با سازمان دیگر هماهنگ شود.

علی‌رغم آنکه طرح احداث پالایشگاه شیر در ستاد اقتصادی به عنوان طرح ملی انتخاب شد و بر مبنای آن قرار شد با ۵۲۰ میلیون ارز ۴۲۰۰ تومانی بتوانیم از واردات ۶۰۰ میلیون اجزای شیر که ۳۵۰ میلیون برای کره و مابقی دیگر اجزای شیر است، جلوگیری کنیم.

در شرایط کنونی صادرکننده کره هستیم و بنابر آمار در سال گذشته با ۵۰۰ هزار تن صادرات توانستیم ۷۰۰ میلیون دلار ارزآوری داشته باشیم که با احداث پالایشگاه میزان ارزآوری به ۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار می رسد.

عضو هیات مدیره صنایع لبنی اقتصاد دستوری را عامل رانت و توسعه فقر دانست و افزود: اکنون نمی‌دانیم چقدر یارانه در داخل و چقدر در خارج مصرف می‌شود، به عنوان مثال در خصوص شیرخشک بچه از اوکراین و قزاقستان با نرخ ۱۰ دلار می‍رود، اما از ایران با ۲ دلار صادر می شود./ایرنا

 

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست