آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

امسال ۲.۶ میلیون تن بیش از پارسال گندم خریداری شد

امسال ۲.۶ میلیون تن بیش از پارسال گندم خریداری شد

آب و غذا

معاون وزیر جهاد کشاورزی، افزایش میزان خرید تضمینی گندم به میزان بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن با رشد ۵۷.۵ درصدی نسبت به سال گذشته را دستاوردی ارزشمندی عنوان کرد و گفت: این مهم، مرهون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کشاورزان است.

«سید سعید راد» این مطلب را در حاشیه آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت غلات، آرد و نان عنوان کرد.

از ابتدای فصل برداشت تاکنون 7.3 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد.

طبق مصوبه شورای قیمتگذاری دولت، قیمت تضمینی خرید گندم کشاورزان برای سال زراعی جدید 130 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم اعلام شد.

راد در ادامه این نمایشگاه را رویدادی مؤثر برای نمایش دستاوردهای زنجیره گندم، آرد و نان و پیشرفت‌های این حوزه مهم اقتصادی دانست و  افزود: امسال در این عرصه، رویدادهای خوبی به وقوع پیوسته که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محصولات این زنجیره، ذی‌نفعان آن هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم قدردانی از تلاش‌های فعالان زنجیره گندم، آرد و نان در زمینه حرکت در مسیر تولید پایدار و تحقق خودکفایی در تولید گندم تأکید کرد و گفت: این نمایشگاه، فرصتی است تا بخشی از این توانمندی‌ها در معرض دید متخصصان، شهروندان و رسانه‌های تخصصی و عمومی قرار گرفته و آثار و نتایج آن در سفره مردم جلوه‌گر شود.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان که صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافته است، تا روز پنجشنبه (۲۴ شهریور) پذیرای عموم علاقه‌مندان خواهد بود./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست