آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

ایران جزو کشورهای برتر در صنعت گاو شیری در دنیا است

ایران جزو کشورهای برتر در صنعت گاو شیری در دنیا است

رییس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران جزو کشورهای برتر در صنعت گاو شیری در دنیا است، گفت: برگزاری رویدادهایی مانند سومین جشنواره گاو هولشناین، نشان دهنده ظرفیت صنعت دام کشورها در نقاط مختلف جهان است.

«عباس اکبری شریف» در خصوص جشنواره گاو هولشتاین، اظهار کرد: اساسا جشنواره‌ها یک رخداد علمی، فرهنگی و فنی هستند که در کشورهای مختلف جهان به منظور نمایش توانمندی صنعت دام آن کشورها برگزار می‌شود.

ایران جزو کشورهای برتر در صنعت گاو شیری در دنیا است و پس از آمریکا در کنار کانادا دارای برترین ژنتیک گاو شیری هولشتاین هستیم و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقای این صنعت تلاش بسیار کرده است.

وی با بیان این که ژنتیک تنها در مراکز اصلاح نژاد دام کشور قابلیت اصلاح و تغییر را دارد، تصریح کرد: برای اصلاح نژاد گاو، به یک جریان ژنتیکی بین دامداران کشور با دامداران دیگر نقاط دنیا نیاز است که این جریان ژنتیکی توسط مرکز اصلاح نژاد کنترل و ارزیابی و استفاده از بروزترین ژنتیک‌ها در دنیا به دامداران اطلاع‌رسانی می‌شود.

ایجاد یک جریان ژنی در دام، از والدین شروع و به فرزندان تعمیم می‌یابد و پیشرفت ژنتیکی را در فرزندان دام می‌بینیم که باید مثبتِ میانگین والدین باشند که باعث می‌شود از رکورد شیر ۱۴ کیلو به میانگین ۳۷ کیلوگرم برسیم./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست