آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

ایران نخستین بار عضو کنفدراسیون جهانی زنبور عسل شد

ایران نخستین بار عضو کنفدراسیون جهانی زنبور عسل شد

سرپرست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران گفت: مرکز توسعه علوم و فنون کاربردی کشاورزی و منابع طبیعی با حمایت این سازمان به عضویت رسمی کنفدراسیون جهانی زنبور عسل(APlMONDIA) با حق رای برای نخستین بار درآمد.

به گزارش آب و غذا به نقل از ایرنا ،  مرتضی کوچک زاده اظهار داشت: عضویت مرکز توسعه کشاورزی و منابع طبیعی در کنفدراسیون جهانی زنبور عسل گام مهم و دستاوردی است که در راستای ارتقا جایگاه علمی کشورمان ایران در این حوزه تخصصی می باشد.

عضویت در کنفدراسیون جهانی زنبورعسل با داشتن حق رأی در مجامع عمومی این کنفدراسیون، دستاورد بزرگی است که برای اولین‌بار در تاریخ زنبورداری ایران و به همت بخش خصوصی این صنعت میسر شده که به‌واسطه این عضویت تعداد آرای کشور ایران در این کنفدراسیون به میزان یک رأی افزایش‌یافته است.

تامین نیاز غذایی آحاد جامعه بایستی به سمت کیفیت غذا و ایمنی مواد غذایی برود که در راستای تفاهم نامه فی ما بین اتاق بازرگانی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برتامین نیاز غذایی آحاد جامعه بر آن تاکید شده است.

وی با اشاره به اضافه شدن ایران به کشورهای عضو بریکس در حوزه تولیدات بخش کشاورزی و محصولات افزود: سازمان نظام مهندسی بعنوان بزرگ‌ترین تشکل خصوصی در بخش با برنامه ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت دانشی، همراه با سرمایه گذاران و تولید کنندگان محصولات کشاورزی کیفیت غذا و ایمنی مواد غذایی را محقق خواهد نمود.

کوچک زاده با تاکید به اینکه کشورهای حوزه بریکس بهترین منابع طبیعی را دارا هستند افزود: سهم زمین های کشاورزی کشورهای عضو بریکس بیش از ۳۰ درصد از مساحت جهان بوده که این موضوع فرصت بسیار ارزشمندی را در اختیار کشورمان قرار داده که می بایست با برنامه ریزی و رعایت زمانبندی دقیق در کشاورزی از این فرصت نهایت استفاده را کرد.

وی با اشاره به اضافه شدن ایران به بریکس درحوزه تولیدات بخش کشاورزی با تکیه برکیفیت غذا و ایمنی مواد غذایی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی پایتخت با استفاده از ظرفیت پتانسیل بالقوه اعضا اقداماتی را در این حوزه شروع نموده که همراهی سازمان مرکزی برای تحقق این هدف مهم مورد انتظار می باشد.

وی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران با تشکیل کارگروه های تخصصی متشکل از خبرگان حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست ترغیب سرمایه های مردمی و فعالان بخش کشاورزی را به حوزه های فوق الذکر فراهم آورده است.

کوچک زاده پیشنهاداتی را در خصوص تشکیل معاونت های امور بین الملل، تشکل ها و اقتصادی و بازرگانی در سازمان استان ها مطرح و خواستار استفاده از ظرفیت کارشناسان ماده ۳۲ و اجرای برنامه های فائو ( سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد ) برای کشاورزی کشورهای در حال توسعه در حوزه زراعت و آب خاک شد.

در بازدیدهای سرزده میدانی که از واحدهای شهرستان شهریار صورت گرفت متوجه شدیم که این واحدها از استانداردهای بالایی‌ برخوردار هستند و همچنین می توانیم در شهرستان پیشوا که بزرگترین گلخانه های کشور در آن موجود است با وسعت ۲۰۰ هکتار گلخانه یاد کنیم که در اصل وجود این مزارع و گلخانه ها با تولیدات به معنای تامین امنیت غذایی در کشور خواهد بود.

نظرات