آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

تخصیص خط اعتباری برای توسعه صنعت دامپروری کشور

تخصیص خط اعتباری برای توسعه صنعت دامپروری کشور

وزیر جهاد کشاورزی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی از اختصاص منابع مالی بانک عامل و خط اعتباری برای توسعه صنعت دامپروری کشور خبر داد.

به گزارش آب و غذا به نقل از مهر ، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی از اختصاص منابع مالی بانک عامل و خط اعتباری برای توسعه صنعت دامپروری کشور خبر داد و گفت: تکمیل زنجیره ارزش و بازسازی گله مولد در افزایش تولید گوشت قرمز، برنامه در دست اجرای معاونت امور تولیدات دامی است.

توسعه دامپروری کشور در مقیاس صنعتی و خرد، برنامه اصلی وزارت جهاد کشاورزی در بخش دام است و منابع مالی برای اقدامات ترمیمی در اختیار معاونت امور تولیدات دامی قرار می‌گیرد.

نیکبخت ضمن تاکید بر توفیقات بزرگ مدیریت کلان کشاورزی با مشارکت فعال تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در تولید و بازاررسانی گوشت مرغ افزود: گزارش جوجه‌ریزی واحدهای تولیدی سراسر کشور از تداوم و یکنواختی تولید گوشت مرغ خبر می‌دهد و این ثبات نتیجه هماهنگی و همکاری دولت و مردم برای اجرای برنامه جامع زنجیره تولید مرغ در کشور است.

وزیر جهاد کشاورزی، فعالیت‌های یک سال اخیر در ترمیم زنجیره تولید مرغ، مرغ اجداد و مادر، تأمین نهاده و جلب اعتماد تشکل‌های تولیدی در تثبیت تولید و بازاررسانی بخش طیور را موفقیت‌آمیز دانست و تولیدات محتوایی روابط‌عمومی در انعکاس اقدامات انجام شده برای جامعه را امیدبخش خواند و بر آگاهی‌بخشی مردم نسبت به مسیر دشوار طی شده تاکید کرد.

وی با تاکید بر نقش نظارتی و سیاست‌گذاری دولت، گفت: حضور و مشارکت بخش خصوصی در قرارگاه‌ها، گواه این امر است که وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌های حمایتی خود را هم‌راستا با برنامه‌ریزی اجرایی تشکل‌ها تنظیم می‌کند.

نیکبخت، جهش تولید و گنجاندن اهداف صادراتی در برنامه تولید را عامل فراوانی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی عنوان کرد و بر فرآوری محصولات صادراتی برای افزایش ارزش افزوده و درآمدزایی بیشتر، تاکید کرد.

وی، کیفیت، کمیت، تداوم و مطالبه سود کم را راهکار ورود به بازارهای صادراتی برشمرد و لزوم بکارگیری مکانیزم تعهد و پایه ارزی در حمایت از صادرات را خاطرنشان کرد.

وزیر جهاد کشاورزی، بر تعدد و تنوع مقاصد صادراتی تاکید کرد و گفت: گذاشتن همه کالاها در یک سبد، ریسک آسیب و از دست دادن فرصت‌ها را افزایش می‌دهد، صادرکنندگان ایرانی باید با فعال کردن ۱۵ همسایه پیرامونی از فرصت‌های متنوع صادراتی بهره‌مند شوند.

گفتنی است، در این جلسه، گزارش جوجه‌ریزی، تولید و صادرات تخم‌مرغ و بررسی وضعیت واحدهای پرواربندی دام ارائه شد.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست