آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

حمل و نقل ۸.۵ میلیون تن کالای اساسی در نیمه نخست سال ۱۴۰۱

حمل و نقل ۸.۵ میلیون تن کالای اساسی در نیمه نخست سال ۱۴۰۱

آب و غذا

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: جابه‌جایی بیش از ۸٫۵ میلیون تن کالای اساسی در نیمه نخست سال ۱۴۰۱، سبب تعادل و توازن در توزیع این کالاها بر اساس میزان مصرف مراکز جمعیتی در اقصی نقاط کشور و دسترسی آسان و مطمئن مردم به محصولات مورد نیازشان شد.

مدیریت خدمات بازرگانی این شرکت در راستای انجام مأموریت‌های خود در زنجیره تأمین کالاهای اساسی، در ۶ ماه اول سال جاری، ۸ میلیون و ۵۸۱ هزار تن انواع کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، روغن خام، شکر خام و انواع دانه‌های روغنی را در سرتاسر کشور از طریق خطوط جاده‌ای و ریلی جابه‌جا کرد.

بر اساس این گزارش، در بخش عملیات ارسال کالاهای اساسی از بنادر، ۳ میلیون و ۶۷۵ هزار تن انواع کالاهای وارداتی به بنادر جنوبی و شمالی کشور از طریق شبکه معابر جاده‌ای و ریلی به مقصد ۲۱۰۰ مرکز ذخیره‌سازی در ۳۱ استان ارسال شده است.

در این مدت، ۲ میلیون و ۶۰۹ هزار تن کالاهای اساسی در قالب حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی بین استانی به ۱۷۰۰ مرکز نگهداری مابین ۳۱ استان نیز جابه‌جا شده و علاوه بر آن، نسبت به تزریق مویرگی درون‌استانی، ۲ میلیون و ۲۹۷ هزار تن انواع این کالاها به ۱۳۳۰ نقطه در داخل ۳۱ استان ارسال شده است./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست