آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

رسانه‌ها مردم را به حمایت از کشاورزان تشویق کنند

رسانه‌ها مردم را به حمایت از کشاورزان تشویق کنند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: رسانه‌ می‌تواند مردم را به حمایت از کشاورزان تشویق کند زیرا کشاورز به عنوان عامل قدرت ملی است.

دکتر سید جواد ساداتی نژاد در نشستی با مدیران مسئول نشریات و رسانه های بر خط تخصصی کشاورزی اظهار داشت: بخش کشاورزی ایران دچار مظلومیت است و  رسانه های کشاورزی باید حمایت لازم را داشته باشند.

نیاز است رسانه در بخش کشاورزی  نسبت به گذشته نگاه متفاوتی و پایه ریزی صحیح انجام دهد، باید کشاورزی ایران را برای مردم بازتعریف کنیم زیرا کشاورز در منظر مردم جایگاه پایینی دارد، در حالی که باید آن را به عنوان عامل قدرت ملی کشور تعریف کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نیاز است رسانه نوع نگاه را نسبت به کشاورز و کشاورزی تغییر دهد، تصریح کرد: بخش کشاورزی و غذا بخش قدرتمندی است که باید در حوزه رسانه کشاورزی نیز به همان اقتدار برسد.


ساداتی نژاد با بیان این که جهاد تبیین در حوزه غذا و کشاورزی رسالت رسانه است، ادامه داد: مطلوب است سبک گذشته رسانه تغییر کند و  روش های نوین اجرا شود. باید رسانه ها با روش های نوین رشد و ارتقا داشته باشند.

 تعاون روستایی اصلی ترین نقش را در مهار تورم دارد / باید در سال ۱۴۰۲ چهره تعاون روستایی به عنوان سازمان حامی کشاورزان ایران اصلاح شود

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: ما در بازار رسانی وظیفه مهار تورم را داریم . تعاون روستایی اصلی ترین نقش را در مهار تورم دارد که از رسالت خود دور مانده است و باید در سال ۱۴۰۲ چهره تعاون روستایی به عنوان سازمان حامی کشاورزان ایران اصلاح شود.

امروز به دلیل اقتصاد، مردم به سفره حساس هستند و تعاون روستایی در مهار تورم نقش بسیار زیادی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رسانه باید بخش کشاورزی را از زیر ابهام و فشار در بیاورد، عنوان کرد: نیاز است در سال جدید اطلاع رسانی کنیم که تغییر قیمت در بخش کشاورزی طبیعی است اما نسل جوان امروزی این موضوع را نمی‌داند که قیمت محصولات کشاورزی تغییر می‌کند و ماهیت این بخش دارای نوسان قیمت است.

در همه جای دنیا قیمت محصولات کشاورزی یکسان نیست و بسته محصولات کشاورزی نوسان دارد.

رسانه باید از کشاورز ، باغدار و مرغدار حمایت کند و مراقب حق کشاورز و کشاورزی باشد.

مطلوب است با روش‌های جدید برای اعتلای کشاورزی ایران کوشید. باید کشاورزی و اهمیت غذا را به مردم به خصوص نسل جوان شناساند.

در ادامه مدیران مسئول نشریات پیشنهادات، انتقادات و نظرات خود را ایراد کردند.

و همچنین در این نشست لوح تقدیری از سوی انجمن نشریات تخصصی کشاورزی به وزیر جهاد و رییس روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی به دلیل اقدامات شایسته اعطا شد./ایانا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست