آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

فروش یک هزار میلیارد ریالی محصولات دانش‌بنیان کشاورزی طی سال گذشته

فروش یک هزار میلیارد ریالی محصولات دانش‌بنیان کشاورزی طی سال گذشته

رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور، به ظرفیت استقرار ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان در این پارک اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این پارک مستقر هستند که در سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد ریال فروش محصول داشته‌اند.

به گزارش آب و غذا به نقل از ایرنا ، «محسن جهانشاهی» میزان اشتغالزایی این شرکت‌ها را به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۸ تا ۱۰ هزار برشمرد و افزود: این پارک سهم خود در نفوذ دانش و فناوری را به زودی به ۱۰ تا ۱۵ درصد کل کشور برساند.

رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور، مهمترین دستاورد این شرکت‌ها را در استفاده از فناوری‌های نوین در بسته‌بندی مواد غذایی و هوشمندسازی کشاورزی عنوان کرد و اظهارداشت: تولید نانوسم و نانوکود بخشی از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک است.

با استفاده از فناوری‌های نوین توسط شرکت‌هایی که در مجموعه پارک و دهکده‌های سراسر کشور مستقر هستند، بتوان از هوش مصنوعی در هوشمندسازی تمام محصولات کشاورزی بهره بهتری برد.

رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به راه‌اندازی پارک فناوری استان البرز در سال گذشته گفت: ۱۳ دهکده فناوری و نوآوری زیر نظر این پارک در کشور راه‌اندازی شده است.

جهانشاهی به قابلیت راهیابی شرکت‌های دانش‌بنیان در این پارک اشاره کرد و افزود: این دهکده‌ها برای بهره‌گیری از دانش روز و ارتقای سطح فناوری در زمینه خدمات کشاورزی فعال شده است.

شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناوری که در مراکز رشد فعالیت می‌کنند در صورتی که به سطحی از فناوری برسند می‌توانند وارد پارک‌های علم و فناوری شوند.

رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان این که در کشور سه نوع پارک استانی، دانشگاهی و دستگاهی فعالیت می‌کنند، گفت: پارک‌های دستگاهی در صدور مجوزها به هسته‌ها و شرکت‌های فناور فعال در حوزه کشاورزی کمک می‌کنند و می‌تواند بازار خوبی هم در اختیار فعالان این بخش بگذارند.

بخش زیادی از فناوران که در پارک‌های علم و فناوری مستقر می‌شوند در سطح بالایی از دانش هستند که یکی از سطوح دانش در بخش فناوری‌های هسته ای است که از آنها همچون فناوری‌های نانو، بیو و هوش مصنوعی که رونق خوبی نیز یافته‌اند در بخش کشاورزی استفاده کرد.

از فناوری انرژی هسته‌ای می‌توان در سطوح مختلف حوزه کشاورزی همچون منابع طبیعی و آب به صورت مستقیم و غیرمستقیم همچون موضوعات شورزدایی و تصفیه پساب، به‌زراعی و به‌نژادی و پلاسمای سرد بهره برد.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست