آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده اعلام شد

قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده اعلام شد

آب و غذا

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال‌زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ براساس تصمیم‌گیری‌ها با هدف حمایت از تولید و ترغیب کشاورزان به ازای هر کیلوگرم  ۱۹‌هزار و ۵۰۰ تومان به اضافه یکهزار و ۵۰۰ تومان یارانه کشت هزینه کود و بذر اعلام شد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان گرمسار استان سمنان ابراز داشت: دولت سیزدهم با اهتمام ویژه و حمایت از تولید به دنبال خودکفایی و کاهش وابستگی در غلات پایه و محصولات راهبردی است و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم نیز پیرو این رویکرد است.

توجه به کشاورزی قراردادی به منظور تامین، خودکفایی و کاهش وابستگی در غلات و محصولات پایه از برنامه‌های محوری دولت سیزدهم است که با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود .

جهش در وسعت کشت دیم‌زارها از طرح‌های در دست اجرای وزارت جهادکشاورزی برای افزایش تولید است و افزایش وسعت کشت دیم‌زارهای کشور از ۲.۶ میلیون هکتار به ۵.۲ میلیون هکتار با این هدف در دستور کار است.

اختصاص ۶ میلیون تومان یارانه برای کشت سویا از دیگر برنامه‌های حمایتی دولت سیزدهم برای حمایت از تولید، خودکفایی و کاهش وابستگی است.
وی یادآور شد: دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با سیاست‌های مختلف به دنبال تقویت تولید و خودکفایی در کشور است.

۸۲ هزار میلیارد تومان قیمت خرید تضمینی گندم

دولت بابت گندم خرید تضمینی شده باید ۸۲ هزار میلیارد تومان پرداخت کند که این میزان بهای خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ برابر قیمت خرید طی پنج‌سال گذشته است.

میزان برداشت و خرید تضمینی گندم امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشت و دولت با بسته‌های حمایتی همچنان افزایش تولید را دنبال می‌کند./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست