آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

محصولات زنبورعسل از مالیات بر ارزش‌افزوده معاف شدند

محصولات زنبورعسل از مالیات بر ارزش‌افزوده معاف شدند

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور در معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، از تصویب طرح استفساریه باهدف معافیت محصولات زنبورعسل از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش آب و غذا به نقل از ایانا ،حسین اکبرپور بیان کرد: طرح استفساریه جز ۱ بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده به محصولات زنبورعسل، با ۱۹۱ رأی موافق و یک رأی مخالف، امروز یکم خردادماه در مجلس شورای اسلامی مصوب شد.

بر اساس قانون کلیه محصولات خام کشاورزی از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف هستند ولی به دلیل تفسیر اشتباه از قانون، محصولات زنبورعسل از این معافیت مستثنا انگاشته شده بودند که به‌موجب این طرح، کلیه محصولات زنبورعسل نیز به‌عنوان فراورده خام دامی شناخته‌شده و از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف شدند.

این طرح از طریق معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و دفتر توسعه زنبورداری کشور در این معاونت، در قالب طرح استفساریه به کمیسیون کشاورزی و آب و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی ارسال شد و پس از پیگیری‌های شخص معاون وزیر و دفتر توسعه زنبورداری در دفاع از این طرح در کمیسیون کشاورزی، درنهایت هم‌زمان با روز جهانی زنبور و در آخرین روز کاری مجلس یازدهم مصوب شد.

وی ضمن قدردانی از جامعه تلاشگر در حوزه زنبورعسل که بالغ‌بر ۱۰۰ هزار بهره‌بردار را شامل می‌شود گفت: این خبر خوشحال‌کننده‌ای است که درنتیجه پیگیری‌ها و تلاش‌های معاونت امور تولیدات دامی، قائم مقام امور مجلس وزارت جهاد کشاورزی، تشکل‌های ملی و استانی از سال 1400، حمایت و مکاتبه شخص وزیر اقتصاد و دارایی، رایزنی‌های مختلف با معاونت تقنینی مجلس شورای اسلامی و مذاکرات با نمایندگان مجلس و نیز مجمع نمایندگان استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، تهران، مازندران و ... محقق شده است.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست