آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

۷۵ درصد تولیدات کشاورزی در بخش زراعی است

۷۵ درصد تولیدات کشاورزی در بخش زراعی است

آب و غذا

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۷۵ درصد از کل تولیدات این وزارتخانه مربوط به حوزه زراعت است که نشانه اهمیت این حوزه در بخش تغذیه جمعه است.

به گزرش ایرنا، علیرضا مهاجر در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در سالن شهید ترحمی این سازمان ابراز داشت: امروز تمام جنگ‌ها، حتی جنگ روسیه و اوکراین نیز بر سر آب و غذا است زیرا اوکراین به دلیل خاک حاصل‌خیز از نظر تامین مواد غذایی مورد نیاز شرایط خوبی دارد.

۷۵ درصد از تولیدات وزارت جهاد کشاورزی در حوزه معاونت زراعت است و این بیانگر اهمیت کشاورزی در تامین غذای مورد نیاز کشور است.

قرآن کریم در سوره یوسف (ع) به اهمیت دوراندیشی در کشاورزی تاکید می‌کند و این پند و اندرزی مهم به ویژه برای کشورهای کم‌آب خاورمیانه است.

وقتی کشور سال‌ها درگیر خشکسالی است، باید با توجه به درس‌های قرآن، آینده‌نگری و پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با این مشکل انجام شود.

امام حسین (ع) در جنگ کربلا ابتدا تحت تحریم و محاصره اقتصادی قرار گرفت و سپس به شهادت رسید.

امروز نیز دشمنان جمهوری اسلامی ایران را تحریم کردند و تنها با اتکا بر توان داخلی می‌توان ضربه‌های دشمن را بی‌اثر کرد.

 امروز منابع انسانی حرف اول و آخر را می‌زند و کشوری که بتواند نیروهای متدین که به کار خود ایمان و علاقه دارند پرورش دهد، هرگز شکست نمی‌خورد.

بیشترین تمرکز هر استان باید بر تامین غذای مردم باشد و استانداری بیشترین کمک را به سازمان جهادکشاورزی در تأمین امنیت غذایی استان بکند./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست