آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

هشت پروژه انتقال آب و افزایش تولیدات بخش کشاورزی

هشت پروژه انتقال آب و افزایش تولیدات بخش کشاورزی

مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از اهمیت هشت پروژه تامین و انتقال آب برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی و اشتغال‌زایی برای دو هزار نفر خبر داد.

غلامرضا ذاکری  بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تعداد هشت پروژه تأمین و انتقال آب به اراضی کشاورزی و احداث شبکه فرعی آبیاری در سطحی حدود چهار هزار و 720 هکتار در دست اجرا دارد که شرایط واگذاری به بخش خصوصی را داشته و از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند.

این طرح‌ها شامل، احداث شبکه فرعی آبیاری اراضی زیر سد بیدکان در سطح دو هزار و 700 هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی دوراهان در سطح 400 هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی سرچاه و دوازده امام در سطح 600 هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی گاوتوت در سطح 350 هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی دره گله گرد در سطح 60 هکتار، تامین و انتقال آب به اراضی دهند سفلی در سطح 250 هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی چلو سرمور در سطح 190 هکتار و تأمین و انتقال آب به اراضی بوگر در سطح 170 هکتار است.

هشت طرح در سطحی حدود چهار هزار و 700 هکتار در دست اجرا است. برای تکمیل و بهره‌برداری بخش تأمین و انتقال آب و اجرای شبکه آبیاری نوین به اعتباری بالغ‌بر چهار هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

اجرای طرح‌های قابل‌واگذاری، ز مینه اشتغال دو هزار نفر را به‌صورت مستقیم فراهم خواهد کرد و نقش مهمی در افزایش تولیدات بخش کشاورزی شامل زراعت و باغات به‌صورت حداقل سالیانه 60 هزار تن دارد.

این هشت طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی متوسط بالای 50 درصد در دست اجرا است که دارای تخصیص آب در مجموع حدود دو هزار و 400 لیتر بر ثانیه است.

پروژه‌های نیمه‌تمام تأمین و انتقال آب و توسعه کشاورزی در اراضی شیب‌دار باهدف حفاظت اراضی کشاورزی، جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه اراضی زراعی و باغی در دست اجرا است که به‌دنبال آن رفع محرومیت، ایجاد اشتغال، تولید و افزایش درآمد ممکن خواهد شد./ایانا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست