آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

کاشت یک میلیارد درخت به ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد

کاشت یک میلیارد درخت به ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: کاشت یک میلیارد درخت به ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد که می تواند بسیاری از مشکلات زیست محیطی را رفع کند.

عباسعلی نوبخت، در دیدار با امام جمعه قم، با اشاره به طرح نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت در بازه زمانی ۴ ساله گفت: برای کاشت و نگهداری از یک میلیارد درخت سالانه به ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب نیاز داریم.

اگرچه کشور با کاهش باران مواجه است ولی آب حاصل از بارندگی ۱۲۰ میلیارد مترمکعب است که نیازمند مدیریت و حکمرانی است و با این طرح می‌توان کاشت یک میلیارد درخت در ۴ سال را محقق کرد.

نوبخت با اشاره به این که یک میلیارد درخت، ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد، افزود: کاشت یک میلیارد درخت می‌تواند بسیاری از مشکلات زیست محیطی را رفع کند.

علما، مراجع و حوزه‌های علمیه در عرصه فرهنگ‌سازی برای غرس نهال نقش مؤثری خواهند داشت.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان این که در ادیان مختلف به درختکاری بسیار سفارش شده است، گفت: در منابع طبیعی بیش از ۲۵۰ میلیون نهال تولید شده است.

نوبخت، حفظ، نگهداری و توسعه پوشش گیاهی در هر کشور را تأمین کننده امنیت زیستی و غذایی یک کشور برشمرد و گفت: ریزگردها در برخی از شهرها مردم را آزار می‌دهد، اگر با کمک مردم نهال‌هایی برای مقابله با بیابان‌زایی کشت شود، گام مؤثری در کاهش ریزگردها برداشته‌ایم./مهر

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست