آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

۵۰ درصد مرغ تولیدی کشور از نژادهای بومی تامین می‌شود

۵۰ درصد مرغ تولیدی کشور از نژادهای بومی تامین می‌شود

آب و غذا

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه اکنون ۷۵ درصد جوجه اجداد خارجی، بومی و ایرانی کشور توسط این سازمان تولید می‌شود، گفت: طبق آمارهای موجود بیش از ۵۰ درصد مرغ تولیدی کشور از نژادهای بومی تامین می‌شود.

ناصر فخاری در نشست خبری خود افزود: طبق آمارهای موجود بیش از ۵۰ درصد مرغ تولیدی کشور از نژادهای بومی تامین می‌شود.

تحریم دارو و اقلام غذایی از سال ۹۸ علیه ایران اعمال شد؛ بعد از این زمان مرغ اجداد به ایران فروخته نشد؛ بنابراین احیای مرغ لاین آرین کشور در دستور کار تولید سازمان اقتصادی کوثر قرار گرفت.

در یکی از شرکت‌ها کار فناورانه انجام دادیم و یک جوجه اجداد بومی شده غیر از آرین تولید کرده‌ایم.

۹۵ درصد جوجه اجداد کشور در حال تولید است و فقط ۵ درصد وارد می‌شود، البته این فرایند ژنتیکی و اصلاح نژادی هزینه بر و زمان بر است.

 

طرح نیاز فناورانه شرکت‌ها در نمایشگاه نوآورانه

نمایشگاه نوآورانه سازمان اقتصادی کوثر هفته اول اسفندماه ۱۴۰۱ برای رفع ۱۲۴ مسئله شرکت‌های این سازمان برگزار می‌شود.

این نمایشگاه دوم تا پنجم اسفندماه در محل نمایشگاه‌های دائمی بین‌المللی تهران برپا می‌شود.

به گفته وی، در این رویداد نوآورانه ۱۲۴ مسئله که نیازهای فناورانه ۳۷ شرکت سازمان اقتصادی کوثر است، مطرح و در این نمایشگاه حل خواهد شد..

فخاری با بیان این که رفع این مسائل به افزایش بهره وری شرکت‌های زیرمجموعه سازمان کوثر کمک می‌کند افزود: در این نمایشگاه از صاحبان اندیشه و شرکت‌های دانش بنیان دعوت می‌شود که ایده‌های خود را برای حل این مسئله مطرح کنند و اگر راهکاری ارایه شود با آنها قراردادهایی منعقد خواهد شد.

برای برگزاری فعال و کاربردی این نمایشگاه از ایده‌های برتر تجلیل به عمل می‌آید و حمایت‌های مالی برای اجرای ایده‌ها توسط طرح‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود.

 تفاوت این نمایشگاه با دیگر نمایشگاه‌ها در ارائه مسائل و مشکلات و پیدا کردن راهکار برای آنها است، درحالی که در دیگر نمایشگاه‌ها معمولاً به دنبال پیدا کردن مسائل و مشکلات هستند.

رونمایی از سامانه هوشمندسازی مدیریت

در این نمایشگاه از سامانه هوشمندسازی مدیریت رونمایی می‌شود.

به گفته وی، برای یکپارچه سازی و هماهنگی مدیریت در آن عملیات بازاریابی، خرید اموال، کنترل خزانه همه توسط این سامانه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل عمده مدیریت در حوزه‌های مختلف بازار عدم تصمیم گیری‌های به موقع است گفت: توسط اطلاعات و داده‌هایی که این سامانه در اختیاردارد، می‌توان با تصمیم گیری‌های صحیح بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مختلف را برطرف کرد.

همچنین از طریق این سامانه می‌توان از نوسانات قیمت محصولات پروتئینی جلوگیری کرد و نیز مانع برخی فساد در حوزه‌های بازار شد و مدیریت را به گونه شفاف پیاده سازی کرد.

وی نوسان قیمت‌ها را مهم‌ترین عامل عدم ثبات در سیاست‌های بازار محصولات پروتئینی دانست و گفت: نبود آمار و اطلاعات دقیق تولید، عدم سیاست گذاری‌های دقیق، تصمیم گیری‌های لحظه ای جهت صادرات و واردات، همچنین واردات نهاده‌ها با ارزهای مختلف، عوامل نوسان قیمت محصولات پروتئینی و باعث رانت و فساد در این بخش شده است.

راه اندازی سامانه اقتصاد رهنما

وی با اشاره به راه اندازی سامانه اقتصاد رهنما بیان کرد که این سامانه مخفف رفاه، هوشمند سازی، نوآوری، مولد سازی و استعداد یابی است..

وی با بیان اینکه طرح ۱۲۴ مسئله شرکت‌ها، درواقع نوآوری است افزود: همچنین برنامه مولد سازی که امروز موضوع داغ دولت است، توسط این سازمان از ۱۵ ماه پیش آغاز شده است.

 استعداد یابی از ابتدای دولت سیزدهم در این سازمان در قالب سامانه امصاک انجام می‌شود و علاوه بر آن سامانه هوشمند سازی هم در اسفندماه رونمایی خواهد شد.

دربحث مولد سازی، ملک، ویلا و باغ‌ها باید تبدیل به تولید شوند درغیراینصورت بنشینیم که ملک ما در گذر زمان افزایش قیمت پیدا کند، ضرر کرده ایم.

وی براین باوراست که املاکی که امام (ره) در اختیار این سازمان قرار داده برای خدمات رسانی و رفاه حال خانواده شهدا، جانبازان و ایثاراگران و آحاد مردم است.

بنابراین این سازمان سرمایه‌های راکد خود را مولد سازی کرده، به طوری که کارخانه‌ها و سوله‌های راکد شهرری (منطقه ۱۸ تهران) و مشهد تبدیل به مجتمع‌های مسکونی برای خدمت به جامعه ایثارگران شده است.

راه‌اندازی سامانه بامک

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر از راه‌اندازی سامانه بامک خبر داد و گفت: در نمایشگاه نوآورانه سامانه بامک نیز راه اندازی می‌شود که محصول ۳۷ شرکت سازمان اقتصادی کوثر در حوزه‌های مختلف مواد پروتئینی و غذاییاست که به صورت مستقیم عرضه خواهد شد.

طرح آزمایشی این سامانه ابتدا در استان تهران برای جامعه ایثارگری راه اندازی می‌شود که آنها می‌توانند محصولات با کیفیت را با تخفیف‌های ویژه و یا از طریق پول کیف الکترونیکی که در اختیارشان گذاشته می‌شود، خریداری کنند.

پس از اجرای اولیه این سامانه برای جامعه ایثاگری کل کشور، در اختیار کل مردم قرار می‌گیرد..

گام بعدی این سامانه فروش اقساطی است که در یک دوره ۶ ماهه فراگیر خواهد شد و در موسسه کسب و کار رویش مدیریت می‌شود..

این سامانه با همکاری دانشگاه تهران مرکز تحقیقات، علوم و فناوری‌های هوشمند کوثر راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سامانه بامک در این مرکز در حال توسعه است افزود: گام بعدی انتشار آن در سایر وزارتخانه‌های علاقه مند است، تاکنون انجمن جوجه یک روزه آمادگی خود را برای استفاده از این سامانه اعلام کرده که با استفاده از آن می‌توان میزان تولید جوجه، پرورش مرغ گوشتی و سایر آمارها را در اختیار داشت تا برنامه ریزی و مدیریت صحیح انجام شود.

زمانی که شرکت‌های معروف این سازمان از این سامانه استفاده می‌کنند، سایر شرکت‌ها و تولید کنندگان نیز می‌توانند در صورت نیاز از این مهم بهره مند شوند.

سامانه بامک ابتدا محصولات جامعه هدف و آحاد جامعه را تامین می‌کند که عملکرد آن برخلاف سامانه‌هایی است که در سر بزنگاه پشت نظام را خالی می‌کنند و به دنبال منافع خودشان هستند.

سازمان اقتصادی کوثر مالیات می‌دهد

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با تاکید بر اینکه این سازمان از مالیات معاف نیست، گفت: این سازمان مالیات پرداخت می‌کند.

طبق قانون فعالیت‌های بخش کشاورزی از مالیات معاف هستند، اما سایر صنوف مانند صنعت، ساختمان، تکنولوژی با وجود آنکه برخی دانش بنیان عمل می‌کنند اما از پرداخت مالیات معاف نیستند.

فخاری با بیان اینکه تمام تلاش خود را داریم تا مالیات شرکت‌های ما به موقع پرداخت شود تا جریمه نشویم افزود: حتی برنامه داریم که سامانه هوشمند سازمان اقتصادی کوثر به سامانه مودیان مالیاتی وصل شود تا روند پرداخت مالیات‌های شفاف صورت گیرد بنابراین همه می‌توانند از آن مطلع شوند.

در حال حاضر ۷شرکت زیر مجموعه سازمان اقتصادی کوثر بورسی است اما توانایی ورود ۸ شرکت دیگر به بازار سرمایه را داریم.

البته امسال یک شرکت بورسی به دلیل عدم کشش بازار عرضه شده و صورت مالی مابقی شرکت‌ها در کدال عرضه شده است.

یکی از اقدامات سازمان اقتصادی کوثر در دولت سیزدهم ادغام شرکت‌های زیان ده در شرکت‌های بزرگ بوده است تا سودآوری ایجاد شود.

فخاری درباره سود خالص سازمان در سال ۱۴۰۱ گفت: امسال نزدیک ۲ هزار میلیارد تومان سود خالص سازمان اقتصادی کوثر است زیرا سود برخی شرکت‌های این سازمان ۲ تا ۴ برابر شده است./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست