آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

مردم تخلفات را گزارش کنند

مردم تخلفات را گزارش کنند

آب و غذا

رییس اتحادیه قنادان تهران گفت: با توجه به اینکه امسال به دلیل آزادسازی نرخ کالاهای اساسی، قیمتگذاری دستوری برای شیرینی نداریم، اما مردم می توانند هرگونه گران فروشی شب یلدا را گزارش کنند.

علی بهره‌مند درباره وضعیت قیمت شیرینی در آیین شب یلدا، افزود: قیمت شیرینی بر اساس کیفیت و رتبه بندی توسط قنادی ها تعیین می شود، انتظار می رود قنادان محصول باکیفیت را با قیمت های مناسب به دست مردم برسانند.

در پی آزادسازی نرخ کالاهای اساسی، قیمت تمام شده مواد اولیه تهیه شیرینی‌جات بین ۲ تا پنج برابر در برخی اقلام افزایش یافته که همین امر موجب افزایش قیمت شیرینی شده است.

وی درباره نظارت بر عملکرد قنادی ها و شیرینی فروشی های سطح شهر، گفت: همه قنادی ها و شیرینی فروشی‌های کشور تحت نظارت و بازرسی بهداشتی و قیمتی مستمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازرگانی، اصناف کشور و اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان کشور قرار دارند.

در صورتی که مردم درباره قیمت یا کیفیت محصولات عرضه شده در قنادی ها و شیرینی فروشی های تهران شکایتی داشته باشند، می توانند با شماره تلفن ۶۶۹۴۴۴۱۱ و ۶۶۹۴۴۴۹۹ با اتحادیه قنادان مربوطه تماس بگیرند.

شهروندان از قنادی ها و شیرینی فروشی هایی که معتبر و دارای پروانه کسب خرید خود را انجام دهند.

سال گذشته طبق مصوبه اتحادیه قنادان تهران، برای قنادی های درجه یک قیمت هر کیلوگرم شیرینی تر و خامه‌ای ۷۸ هزار تومان، شیرینی دانمارکی، زبان و پاپیونی ۶۵ هزار تومان و کیک یزدی ۴۹ هزار تومان تعیین شده بود./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست