آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

موج مهاجرت قنادان / این کشورها پذیرای قنادان ایرانی شدند

موج مهاجرت قنادان / این کشورها پذیرای قنادان ایرانی شدند

 

رییس اتحادیه صنف قنادان تهران گفت: حجم فروش شیرینی کاهش داشته و بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان تولید و فروش شیرینی بین سی تا چهل درصد کم شده است.

به گزارش آب و غذا به نقل از خبرآنلاین ، علی بهره‌مند، رییس اتحادیه صنف قنادان تهران گفت:همکاران ما در بحث تامین مواد اولیه مرغوب دغدغه دارند؛ ضمن اینکه به دلیل سختی کار و دستمزد پایین، مشکلاتی درخصوص جذب نیرو وجود دارد و با کمبود در این حوزه مواجه بوده و در عین حال، شاهد مهاجرت نیروهای ماهر به کشورهای اروپایی و عمان هستیم.

از نظر نیروی انسانی در مضیقه هستیم و کسی به دلیل سختی این شغل وارد صنعت ما نمی‌شود.

نانواها با آرد یارانه‌ای شیرینی می‌پزند

متاسفانه از سال های قبل، برخی نانوایان با استفاده از آرد یارانه ای اقدام به تهیه و فروش شیرینی کرده اند که تا به امروز برخوردی هم با آنها نشده است.

بهره مند با بیان اینکه ۱۱۵۰ پروانه دار در تهران و ۳۵ هزار واحد صنفی قنادی در کل کشور داریم، گفت: در این صنف تعطیلی هم داریم و بالای ۴۰۰ پروانه باطلی داشته ایم.

با توجه به پتانسیلی که قنادان ایرانی دارند، امکان صادرات داریم، اما تا به امروز کسی پای کار نبوده و مسئولان جاده را برای ما هموار نکرده اند؛ البته به استرالیا، کانادا، اروپا، کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه صادرات داریم که چون به صورت چمدانی است، آمار دقیقی نداریم.

قیمت مصوب نداریم

بهره مند در خصوص تعیین قیمت شیرینی نیز گفت: صنف قنادان به هیچ عنوان از سوبسید استفاده نکرده، واحدها درجه بندی شده و قیمت محصولات براساس نرخ مواد اولیه مشخص می شود؛ هر چند اتحادیه نظارت کافی دارد که قیمت ها خارج از عرف نباشد و در صورت لزوم برخورد می‌شود.

جعبه شیرینی طبق بخشنامه استاندارد تعیین می شود، جعبه برای یک کیلوگرم باید ۱۲۵ گرم باشد که وزن شیرینی با جعبه حساب می شود.

کیفیت ها خیلی بالا رفته و تنوع و نوآوری بیشتر شده، این که کیفیت افت پیدا کرده را قبول ندارم.

دسترسی و نظارتی بر فروش اینترنتی شیرینی نداریم.

 

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست