آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

برگزاری جشنواره گل و گیاه در پاکدشت در هفته وحدت

برگزاری جشنواره گل و گیاه در پاکدشت در هفته وحدت

در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور ترانزیتی تهران- مشهد، شهرستان پاکدشت وجود دارد که با تولید بیش از یک میلیارد شاخه گل در سال، قطب تولید گل و گیاه کشور بوده که قرار است تا با برگزاری جشنواره گل و گیاه، این ظرفیت به مردم معرفی گردد.

پاکدشت یکی از مهمترین مناطق صنعتی استان تهران است که با برخورداری از ۴ شهرک صنعتی بزرگ و بیش از ۶ هزار واحد صنعتی فعال، قطب صنعت کشور است ولی در کنار این قابلیت، پاکدشت با برخورداری از یک هزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه و تولید سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون گل شاخه بریده و ۳۷ میلیون گلدان گل، پایتخت گل و گیاه کشور محسوب می‌‍شود ظرفیتی که شاید کمتر کسی از آن اطلاع داشته باشد.

قرار گرفتن شهرستان پاکدشت در حاشیه بزرگراه شرق کشور موسوم به امام رضا (ع) و واقع شدن مراکز و نمایشگاه‌های گل و گیاه در حاشیه این جاده ترانزیتی شرایط مناسبی را برای حضور گردشگران به وجود آورده که قرار است که این ظرفیت با برگزاری جشنواره‌ای وسیع در سطح روستای گلزار پاکدشت، به مردم معرفی شود.

مدیرعامل انجمن تخصصی تولید کنندگان و صادر کنندگان گل و گیاهان زینتی استان تهران در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره که قرار است به مدت یک هفته و به مناسبت هفته وحدت در روستای گلزار برگزار شود، با هدف تحقق وعده رئیس جمهور در ایجاد منطقه ویژه گردشگری گل و گیاه و معرفی ظرفیت‌های این حوزه به علاقمندان و گردشگران برپا می‌شود.

حشمت الله پورمهدوی افزود: پس از سفر سال گذشته رئیس جمهور به پاکدشت و دستور وی در ایجاد منطقه ویژه گردشگری گل و گیاه در این شهرستان، اقدامات موثری از سوی مسئولان شهرستانی و استانی در تحقق این مهم انجام شد که برگزاری جشنواره گل و گیاه نیز به عنوان یکی از این اقدامات در دستور کار قرار گرفت.

از دو ماه گذشته، جلسات متعددی با نمایشگاه داران مستقر در شهرستان پاکدشت برگزار شد تا در زمان برگزاری نمایشگاه که از هشتم تا چهاردهم مهرماه در روستای گلزار برپا می‌شود، تمامی گلخانه‌داران مشارکت داشته باشند.

در حاشیه برگزاری این جشنواره و عرضه گل و گیاه به مردم، برنامه‌های متعددی از جمله مراسم سنتی آداب و رسوم سنتی، جنگ شادی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی گل و گیاه در نمایشگاه‌های گل و گیاه برپا می‌شود.

در این جشنواره، محصولات گل و گیاه به صورت کلی با تخفیف ۱۵ درصدی به مردم عرضه می شود در کنار آن، بیش از ۵ هزار بن تخفیف ۲۰ درصدی نیز بین مردم و بازدیدکنندگان توزیع می گردد تا مردم بتوانند تا سقف خرید یک میلیون تومان از محصولات با تخفیف نمایشگاه استفاده کنند.

عضو انجمن تخصصی تولید گنندگان و صادر کنندگان گل و گیاهان زینتی استان تهران نیز گفت: در جشنواره گل و گیاه پاکدشت، مردم به صورت مستقیم محصولات را از تولیدکنندگان خریداری می کنند و با روند تولید گل و گیاهان زینتی آشنا می‌شوند.

تقی بنایی افزود: در سال های گذشته، نمایشگاه‌های گل و گیاه به صورت متمرکز در پاکدشت برپا شده ولی مردم نمی‌دانستند که این گل‌های با کیفیت توسط کشاورزان و گلخانه‌داران پاکدشتی تولید می‌شود از این رو، جشنواره گل و گیاه پاکدشت با استعداد ۵۰ نمایشگاه گل و گیاه این فرصت را در اختیار مردم قرار می‌دهد که علاوه بر آشنایی با ظرفیت‌های شهرستان، به طور مستقیم از تولید کنندگان گل تهیه کنند.

۵۰ درصد گلدان و ۷۰ درصد از گل شاخه بریده کشور در روستای گلزار پاکدشت تولید می‌شود .
بنایی افزود: روستای گلزار در فاصله اندک جاده ترانزیتی امام رضا(ع) واقع شده ولی اکثر مردم به ویژه مسافران حرم مطهر امام رضا(ع) از وجود آن آگاهی ندارند که امید می‌رود با برگزاری این جشنواره، زمینه معرفی هر چه بیشتر این منطقه فراهم شود.

قرار است که نمایشگاه گل و گیاه شهرستان پاکدشت به مناسبت هفته وحدت از امروز شنبه ۸ مهر به مدت یک هفته در ۵۰ نمایشگاه و گلخانه شهرستان پاکدشت برپا شود./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست