آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

نهمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان آغاز شد

نهمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان آغاز شد

آب و غذا

نهمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان روز چهارشنبه با حضور مهمانهای خارجی، مسوولان ملی و استانی با هدف زمینه‌سازی برای بهبود محصول، کمک به فرآوری، معرفی تولیدات جانبی و ایجاد شور و نشاط در مردم، معرفی دامغان و پسته این شهرستان آغاز شد.

جشنواره ملی پسته ایران در دامغان از امروز  ۲۷ تا ۲۹ مهرماه به مدت سه روز برگزار می‌شود و یکی از برنامه‌های جشنواره، برپایی جشن محلات در سطح شهر و روستاهای حسن‌آباد، مایان، مهماندوست و شهر امیریه با حضور هنرمندان است.

آیین های افتتاح و اختتامیه نهمین جشنواره ملی پسته دامغان در فرهنگسرای شهید شاهچراغی دامغان برگزار و برنامه‌های جنبی متعددی نیز برای این جشنواره ملی پیش بینی شده است  که  برپایی بیش از ۲۰ غرفه عرضه محصولات و تولیدات مختلف، از جمله برنامه‌های این جشنواره سه روزه است.

دبیر نهمین جشنواره ملی پسته ایران با اشاره به دستاوردهای برگزاری جشنواره پسته در سال‌های گذشته گفت:  علاوه بر معرفی دامغان و سوغات این شهرستان، دستاوردهای علمی شایان توجهی در رابطه با موضوع پسته احصاء و بیش از ١٠٠ ایده، نظر و ابداع در رابطه با پسته دریافت شد. 

برگزاری همایش سرمایه‌گذاران، فراخوان ایده‌های بزرگ، تجلیل از باغداران و سرمایه‌گذاران نمونه، اجرای برنامه‌های هنری، همایش ملی پسته و کشاورزی با حضور مدیران کشوری و استانی و مردم علاقمند، از جمله برنامه‌های امسال نهمین جشنواره ملی پسته است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره امسال میزبان حضور سفیر کشور کوبا در تهران و محمدرضا صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان است، گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی، سوغات و محصولات و ادوات کشاورزی نیز از روز سه‌شنبه ۲۶ مهر افتتاح شد و تا روز ۲۹مهرماه همزمان با اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد. 

غرفه ادوات و ابزار آلات کشاورزی، سموم و کودهای ارگانیک و صنایع دستی و غذایی در محل سالن مدیریت بحران شهرداری دامغان برپا است و علاوه بر ارائه محصولات، مشاوره به باغداران و کشاورزان از سوی غرفه‌داران و افراد دارای تجربه نیز از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است. 

در نمایشگاه آثار هنرمندان دامغانی در رشته‌های سرامیک، خراطی، معرق و منبت چوب، نقاشی روی چوب و سفال، چاپ قلمکار و چاپ دستی بر روی پارچه، چهل تیکه دوزی، قلاب‌بافی و عروسک دوزی، چرم‌دوزی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چادرشب بافی، زیورآلات سنتی رزین و مکرمه‌بافی، عرضه می‌شود./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست